۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۵۶

مدیر اجرایی جشنواره موسیقی نواحی:

اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی در باغ فتح آباد کرمان برگزار می‌شود

اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی در باغ فتح آباد کرمان برگزار می‌شود

کرمان -مدیر نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره در باغ تاريخی فتح آباد کرمان خبر داد.

محمدرضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر به استقبال بی نظیر مردم استان کرمان از جشنواره موسیقی نواحی اشاره کرد و اظهار کرد: در اکثر بخش‌های برنامه امکان حضور عموم به صورت رایگان وجود دارد.

وی از برگزاری آیین اختامییه در باغ فتح آباد خبر داد و افزود: این آیین ساعت ۲۰ دوشنبه شب با حضور هنرمندان و مهمانان ویژه برگزار می‌شود.

دبیر نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران یادآور شد: به دلیل کمبود مکان امکان برگزاری این آیین به صورت عمومی وجود ندارد.

وی سه فیلم از شش فیلم اکران شده در این جشنواره را مربوط به استان کرمان دانست و گفت: در این بخش بعد از نمایش فیلم کارشناسان به نقد آن اثر پرداختند.

علیزاده موسیقی نواحی را هویت ملی هر منطقه و برگرفته از آداب و رسوم دانست و اظهار کرد: این امر باعث تنوع موسیقی نواحی شده به گونه‌ای که هر منطقه موسیقی نواحی خاص خود را دارد.

وی اهمیت برگزاری جشنواره موسیقی نواحی را مورد توجه قرار داد و افزود: تلاش برای احیا این هنر باعث ترغیب جوانان برای فعالیت در زمینه این نوع از موسیقی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: همچنین از دیگر مزایای برگزاری این جشنواره معرفی موسیقی نواحی و هنرمندان این حوزه است و بها دادن به هنرمندان این رشته می‌تواند به اصالت فرهنگ غنی ایرانی کمک کند.

وی عنوان کرد: بعد وقفه چند ساله نهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی در کرمان برگزار و دبیرخانه آن در استان راه اندازی شد.

فعالیت ۳ هزار هنرمند کرمانی در زمینه موسیقی نواحی

دبیر اجرایی جشنواره موسیقی نواحی ایران به تنوع موسیقی نواحی در مناطق جنوب، غرب و شرق استان کرمان اشاره و عنوان کرد: این امر باعث وجود سازهای متنوع نواحی در کرمان شده است.

علیزاده اظهار کرد: برگزاری جشنواره موسیقی نواحی طی سال‌های گذشته در کرمان باعث شناخت بیشتر این هنر شد به گونه‌ای اخیراً شاهد فعالیت پژوهشگران در این زمینه هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح با اشاره به اینکه امیدواریم برگزاری این جشنواره طی سال‌های آینده نیز در کرمان تدوام یابد، گفت: دبیرخانه جشنواره موسیقی نواحی به انجمن موسیقی و بخش‌های تخصصی و نمایش فیلم نیز به انجمن سینماگران حرفه‌ای واگذار شده است.

علیزاده از فعالیت سه هزار هنرمند کرمانی در زمینه موسیقی نواحی خبر داد و عنوان کرد: بنا داریم به منظور حمایت از هنرمندان برنامه ریزی دقیقی انجام دهیم.

وی ادامه داد: آگاه ساختن مردم در زمینه جایگاه موسیقی نواحی سبب می‌شود که اجراها و فعالیت در زمینه این هنر افزایش پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان یادآور شد: تنها برنامه امروز بخش رادیان اصالت بود که از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در خانه شهر کرمان برگزار شد.

کد خبر 3620671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha