۱۵ مرداد ۱۳۸۵، ۱۱:۱۳

مرد شماره دو اين شبكه اعلام كرد:

پيوستن جمعي از رهبران جماعت اسلامي مصر به القاعده

مرد شماره دو شبكه تروريستي القاعده در نوار ويدئويي كه شبكه الجزيره پخش كرد از پيوستن شماري از رهبران جماعت اسلامي مصر به صفوف القاعده خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر ، ايمن الظواهري در نوار ضبط شده اي كه الجزيره معمولا پخش مي كند، اسامي اين افراد را عمرعبدالرحمن، ابوخليل الحكايمه، رفاعي طه و محمد مصطفي المقري ء اعلام كرد.

الظواهري كه شبكه تروريستي القاعده تحت اسامه بن لادن با اقدامات خشونت آميز و مغاير با اصول و موازين اسلام در كشورهاي مختلف و به ويژه اقدامات تروريستي تكفيري بر ضد اكثريت مسلمانان بيگناه در عراق(به جرم شيعه بودنشان)، در نگاه بدبينانه غرب به دين صلح ودوستي يعني اسلام سهيم بوده است، مدعي شده است كه هدف از پيوستن اين شخصيتهاي مصري، جمع كردن امكانات و توانمندي هاي امت دريك صف واحد براي مقابل با دشمناني است كه حمله صليبي را به راه انداخته اند.

شبكه الجزيره همچنين نوار ديگري از ابوخليل الحكايمه پخش كرد كه در آن پيوستن خود را به القاعده اعلام كرده و از تصميم جماعت اسلامي مصر براي كنار گذاشتن خشونت انتقاد كرده است.

جماعت اسلامي مصر در سال 1997 كناره گيري خود را از خشونت پس از موج حملاتي كه بيش از 6 سال طول كشيد و به كشته شدن حدود 1300 تن منجر شد، اعلام كرد.

کد خبر 363364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha