۲۰ مرداد ۱۳۸۵، ۱۴:۴۲

آيت الله جوادي آملي در خطبه هاي نماز جمعه قم:

حمايت از حزب الله واجب است / مسلمانان به ياري حزب الله لبنان بشتابند

حمايت از حزب الله واجب است / مسلمانان به ياري حزب الله لبنان بشتابند

امام جمعه موقت قم گفت: بر همه مسلمانان در سراسر جهان واجب است به هرنحوي كه مي توانند از نيروهاي حزب الله لبنان حمايت كنند.

به گزارش خبرنگار"مهر" در قم،  آيت الله جوادي آملي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته قم، با اشاره به جنايات صهيونيست در لبنان و فلسطين تاكيد كرد :حمايت از حزب الله و كمك به مردم لبنان و فلسطين به همه مسلمانان واجب است.

وي افزود: اگر همه مسلمانان به ياري حزب الله بشتابند انشاء الله به لطف خداوند اسراييل اين غده سرطاني از روي زمين محو خواهد شد.

خطيب نماز جمعه با بيان اينكه حمله اسراييل به لبنان ازقبل طراحي شده بود تصريح كرد: درايام بازي هاي جام جهاني فوتبال اسراييلي ها به كمك حاميانش در حال برنامه ريزي جهت حمله به لبنان بودند و به اسارت گرفته شن دو سرباز اسراييلي بهانه اي براي آغاز اين جنگ بود.

وي گفت: در حالي كه اسراييل در لبنان هر روز جنايت جديدي را رقم مي زند سران كشورهاي اسلامي سخن در محكوم كردن آزمايشات هسته اي كره شمالي و دست يابي ايران به انرژي هسته اي را به ميان مي آورند و عليه لبنان قطعنامه صادر مي كنند.

آيت الله جوادي آملي گفت: در جنگ اسراييل به لبنان به صهيونيست ها تمام مباني حقق بشر را زير پا نهاده اند.

 وي ادامه داد: دراين ميان شيوخ خليج فارس، امراي عرب و سران كشورهاي به ظاهر اسلامي همچنان سكوت را اختيار كرده اند اينها حامي اعتدال دردنيا هستند و نه عدالت.

آيت الله جوادي آملي در بخش ديگري از سخنان خود به ايام اعتكاف اشاره كرد و اظهار داشت: كساني كه در اعتكاف شركت كردند مدتها در برابر گناهان مصون هستند.

خطيب جمعه قم در پايان به ميلاد حضرت علي (ع) اشاره كرد و گفت: اعتكاف سنت فراموش شده اي بود كه درحوزه و دانشگاه توسط امام راحل(ره)  احياء شد و ما بايد درمناسب هاي مختلف اين سنت را بر پا كنيم.

کد خبر 365302

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha