۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۲۴

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور:

وحدت مذاهب اسلامی آرزوی علمای بزرگ دین بود

وحدت مذاهب اسلامی آرزوی علمای بزرگ دین بود

گرگان- معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به اینکه وحدت مذاهب اسلامی، آرزوی علمای بزرگ دین بود، گفت: وحدت اسلامی از آموزه‌های قرآن، سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم نجفی برزگر، عصر دوشنبه، در نخستین نشست کنفرانس بین‌المللی علوم دینی و مبارزه با افراطی‌گری، وحدت اسلامی از آرزوهای بزرگ علما و دانشمندان اسلام دانست و اظهار کرد: آرزوی علمای بزرگ دین این بود که مذاهب اسلامی با هم وحدت داشته باشند و امام خمینی (ره) به این آرزو جامه عمل پوشاند.

وی با بیان این که تفرقه انداختن از سیاست‌ها قدیمی انگلیس است، تصریح کرد: وحدت اسلامی از آموزه‌های قرآن، سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار بوده است که به وحدت دعوت و از تفرقه نهی شده‌ایم.

وی اضافه کرد: تبلیغی که دشمنان اسلام دارند نه‌تنها بین مذاهب که بین ادیان و اقوام نیز تفرقه می‌اندازد.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور تصریح کرد: علوم انسانی، علوم دینی و فرهنگ و ادبیات ما با افراط و تفرقه‌افکنی مخالفت دارد و دانشجویان در این بخش بسیار تأثیرگذار هستند.

وی با تاکید بر این که حرکتی که وهابیان و داعشی‌ها انجام می‌دهند ریشه در اندیشه‌های استکبار و صهیونیزم دارد، ادامه داد: باید کاری کرد که اندیشه تقریب در دانشجوهای ما نهادینه شود تا دشمنی که نمی‌خواهد اسلام از اصل و اساس وجود داشته باشد شکست بخورد.

استان گلستان الگوی وحدت مذاهب در کشور است

رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان هم در این جلسه گفت: استان گلستان در وحدت شیعه و سنی می‌تواند الگویی برای استان‌های کشور باشد.

قربان شهریاری با بیان اینکه فرقه‌های تکفیری در استان گلستان جایی ندارند، تصریح کرد: استان گلستان می‌تواند به الگویی برای استان‌های دیگر بدل شده و پیام وحدت را به همه مذاهب اسلامی برساند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان تصریح کرد: دبیرخانه استان‌های مرزی از بیش از یک سال پیش در دانشگاه پیام نور گلستان تشکیل‌شده و به فعالیت مشغول است.

شهریاری گفت: در اطراف ما و کشورهای همسایه بحران‌های زیادی وجود دارد، گروه‌های تکفیری می‌خواهند از این اختلاف بهره‌برداری کنند تا جهان اسلام نابود شود.

کد خبر 3654503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha