۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۰:۵۳

تدابیر جدید دولت وفاق ملی لیبی برای برقراری امنیت

تدابیر جدید دولت وفاق ملی لیبی برای برقراری امنیت

رسانه ها اعلام کردند که دولت وفاق ملی لیبی که از سوی جامعه جهانی حمایت می شود تدابیر جدیدی را برای ایجاد ثبات در این کشور اتخاذ کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیا الیوم، دولت وفاق ملی لیبی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که یک نیروی نظامی جدید را به نام «گارد ریاستی» تشکیل داده است.

بر اساس این گزارش در این بیانیه تصریح شده است: وظایف گارد ریاستی بر حفاظت از مراکز رسمی، مرزها و محافظت از هیأت ها متمرکز است.

شورای ریاستی که دولت را رهبری می کند و متشکل از نخست وزیر و معاونان وی است، به عنوان فرماندهی عالی ارتش لیبی فرمان این اقدام را صادر کرده است.

در بند نخست این تصمیم تصریح شده است که نیروی نظامی به نام گارد ریاستی تشکیل شود که به صورت مستقیم از فرماندهی عالی پیروی کند و دارای استقلال اداری و مالی باشد.

این گارد نظامی که فقط از یگان های ارتش و پلیس تشکیل شده است، وظیفه تامین امنیت مراکز ریاستی، حکومتی و نهادهای عمومی در کشور را به همراه محافظت از اعضاء شورای ریاست جمهوری را برعهده دارد.

از دیگر وظایف این گارد، حراست از مراکز حیاتی از جمله گذرگاه های ورود زمینی، دریایی و هوایی به همراه منابع و خطوط آب و نیروگاه های برق است.

این اقدام نخستین تلاش دولت مورد حمایت جامعه جهانی در راستای منظم کردن مجدد نیروهای مسلح وابسته است؛ زیرا نیروهای مسلح از ۲ سال پیش تاکنون تفکیک شده اند و علت آن نیز انشعاب میان ۲ قدرت درگیر بر سر حکومت در غرب و شرق بوده است.

کد خبر 3655547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha