۲۱ مرداد ۱۳۸۵، ۱۴:۵۱

فرودگاه سراوان هم به جمع فرودگاه‌هاي كشور مي‌پيوندد

با بهره برداري از 22 پروژه فرودگاهي تعداد پروازهاي كشور به بيش از 305 هزار سورت در سال مي رسد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از اداره كل روابط عمومي وزارت راه و ترابري، تا پايان ماه جاري پروژه هاي توسعه و تكميل تجهيزات امكانات و فضاهاي فرودگاهي در 11 فرودگاه پر تردد كشور به طور همزمان افتتاح و به بهره برداري خواهد رسيد.

بر اين اساس، آماده سازي و بهره برداري از تكنيكال بلاك در فرودگاه هاي شيراز وكرمانشاه و همچنين ترمينال بين المللي فرودگاه كرمانشاه، آماده سازي و بهره برداري از باند دوم فرودگاه اردبيل، توسعه و بهسازي عوامل پروازي فرودگاه گرگان جهت نشست و برخاست هواپيماهاي ايرباس و توسعه پاركينگ هواپيماها در فرودگاه زاهدان از برنامه هاي وزارت راه و ترابري وشركت فرودگاههاي كشور در آستانه هفته دولت است.

همچنين بهره برداري 4 دستگاه ILS/DME در فرودگاه سنندج، خرم آباد، زاهدان و عسلويه جديد (خليج فارس) و بهره برداري از 2 دستگاه رادار تقرب پرواز درفرودگاههاي مشهد و اصفهان طي 2 هفته آتي از ديگر طرح هاي در آستانه افتتاح بخش راه و ترابري است.

بنابراين گزارش، فرودگاه سراوان دراستان سيستان و بلوچستان تا پايان امسال راه اندازي بهره برداري وعمليات جابه‌جايي مسافر به ساير استان هاي كشور از اين فرودگاه انجام خواهد شد.

همچنين سيستم روشنايي باند وعوامل پروازي فرودگاه هاي شهر كرد، بيرجند، لار و لامرد نيز درنيمه دوم امسال بهره برداري مي شود.

اين گزارش حاكي است يك دستگاه رادار تقرب پرواز مهر ماه سال جاري در فرودگاه كيش و يك دستگاه از همين نوع راداراسفند امسال در فرودگاه امام (ره) به بهره برداري مي رسد.

پروژه تجاري سازي و طراحي ساختار شركت فرودگاهي كشور كه با مشاركت شركت DFS آلمان از سال 84 آغاز شده است، در سال 86 به پايان مي رسد.

کد خبر 365694

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha