۲۲ مرداد ۱۳۸۵، ۹:۴۴

/ آخرين خبرها از تنش آفريني اسرائيل در منطقه /

اعتراف رژيم صهيونيستي به هلاكت بيش از 100 نظامي خود در لبنان / دهن كجي رژيم اسرائيل به قطعنامه 1701 با تداوم حملات جنون آميز به مناطق مسكوني لبنان

اعتراف رژيم صهيونيستي به هلاكت بيش از 100 نظامي خود در لبنان / دهن كجي رژيم اسرائيل به قطعنامه 1701 با تداوم حملات جنون آميز به مناطق مسكوني لبنان

رژيم صهيونيستي با وجود صدور قطعنامه 1701 شوراي امنيت مبني بر ضرورت توقف اقدام هاي نظامي، به حملات گسترده به ويژه حملات هوايي به لبنان ادامه مي دهد و اين درحاليست كه نيروهاي زميني اين رژيم تلفات سنگيني را متحمل شده اند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، ارتش رژيم صهيونيستي در حملات هوايي امروز خود به مناطق مختلف لبنان تاكنون دست كم هفت غيرنظامي از جمله يك مادر و سه فرزندش را به شهادت رسانده و 19نفر ديگر را زخمي كرده است.

برپايه اين گزارش، دو غيرنظامي در بمباران روستاي علي النهري در فاصله 20 كيلومتري جنوب بعلبك در شرق لبنان شهيد و 10نفر ديگر زخمي شدند. جنگنده اي اسرائيلي دست كم سه بار به اين روستا حمله كردند كه به تخريب يك خانه و حسينيه نزديك اين روستا منجر شد.

از سوي ديگر، يك زن و سه فرزند كمتر از 10سال وي و نيز خدمتكار آنها در بمباران بامداد امروز به خانه آنها در منطقه برج الشمالي در شرق صور به شهادت رسيدند.

پليس لبنان در اين زمينه گفت كه خانه چهار طبقه اين خانواده لبناني به كلي منهدم شده است و ساكنان منطقه براي خارج كردن   آنها از زير آوار تلاش كردند، اما فايده اي نداشت و تا دوساعت بعد از بمباران نيروهاي امدادي به سبب بمباران شديد منطقه به وسيله جنگنده هاي اسرائيلي نتوانستند وارد منطقه شوند .

نيروهاي پليس لبنان همچنين گزارش دادند كه جنگنده هاي ارتش رژيم صهيونيستي با بمباران يك مركز فراورده هاي سوختي در منطقه برج الشمالي در نزديك اردوگاه برج الشمالي دو فلسطيني را زخمي كردند.

برپايه اين گزارش، هواپيماهاي ارتش رژيم اشغالگر قدس بامداد امروز يك مركز تجاري و يك مركز فراورده هاي سوختي در نزديك بيمارستاني در ورودي جنوبي شهر صور را بمباران كردند كه سبب بروز آتش سوزي در محل شده است.

يك منبع پزشكي نيز گزارش داد كه بر اثر حملات هوايي ارتش رژيم اشغالگر قدس به اردوگاه بزرگ پناهندگان فلسطيني عين الحلوه در نزديك صيدا يك فلسطيني زخمي شده است.

جنگنده هاي اسرائيلي بامداد امروز همچنين منطقه حلبا در عكا در شمال لبنان را هدف قرار دادند كه به گفته يك منبع پزشكي به زخمي شدن شش نفر منجر شده است.

پليس لبنان همچنين اعلام كرد كه هواپيماهاي اسرائيلي دو پل جديد ارتباطي شهر طرابلس در شمال لبنان به سوريه را  در دشت عكار منهدم كردند و پل حلبا و يك پل در الكويخات را هدف قرار دادند كه در جريان آن يك نظامي ارتش لبنان مستقر در يك مركز نظامي در نزديك پل حلبا زخمي شد.

در همين حال، سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي در آخرين آمار خود اعتراف كرد كه 24 نظامي اين رژيم روز شنبه در جريان درگيري ها با مبارزان حزب الله در منطقه مرزي جنوب لبنان با فلسطين اشغالي به هلاكت رسيده اند.

وي افزود: پنج نفر از اين نظامي ها از خدمه بالگرد سرنگون شده در جنوب لبنان هستند و اين نظاميان كشته يا به علت يافته نشدن اجساد آنها از جمله مفقودين به شمار مي روند.

برپايه اين گزارش، در اين درگيريها بيش از 85 نظامي اسرائيلي نيز زخمي شده اند.

ارتش رژيم صهيونيستي در آمار پيشين خود به كشته شدن 11نظامي اين رژيم در جريان درگيريها با مبارزان حزب الله اعتراف كرده بود.

اين گزارش افزود: روز شنبه يكي از روزهاي پرتلفات و خونين براي ارتش رژيم صهيونيستي از زمان آغاز رويارويي ها در لبنان در12ژوئيه به شمار مي رفت و با احتساب آمار فوق شمار نظاميان كشته شده ارتش رژيم صهيونيستي به 110نفر افزايش يافته است.

اين درحاليست كه يك منبع پليس لبنان گفت كه درگيري هاي شديدي شب گذشته بين مبارزان حزب الله و نيروهاي اسرائيلي در جنوب شرقي شهر صور و به طور مشخص در منطقه مرزي لبنان با فلسطين اشغالي در جريان بود و ارتش اسرائيل براي پوشش پيشروي تانك هاي اسرائيلي از سمت شهرك المطله در شمال فلسطين اشغالي به داخل اراضي لبنان اقدام به گلوله باران شديد اطراف شهر الخيام مي كرد.

شبكه المنار لبنان نيز لحظاتي پيش اعلام كرد كه مبارزان حزب الله يك بلدوز ارتش اسرائيل را در تلعه العويضه در العبسه در جنوب لبنان را منهدم كرده اند. 

کد خبر 365902

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha