۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۸:۵۴

رییس ستاد گرامیداشت یوم‌الله ۱۴ و ۱۵ خرداد شهرستان‌ ورامین:

شخصیت‌های کشوری درراه ورامین/دشمن منتظر حماسه‌آفرینی مردم است

شخصیت‌های کشوری درراه ورامین/دشمن منتظر حماسه‌آفرینی مردم است

ورامین-اعزام هشت هزار زائر به مرقد امام و حضور شخصیت‌های برجسته و برگزاری راهپیمایی ۱۵ خرداد محور گفت‌وگو با رییس ستاد گرامیداشت یوم‌الله ۱۴ و ۱۵ خرداد شهرستان ورامین بود.

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار مهر با تشریح برنامه‌های ستاد۱۴ و ۱۵ خرداد شهرستان ورامین اظهار داشت: شهرستان ورامین از پیشگامان نهضت اسلامی ملت ایران است و ۱۵ خرداد سال ۴۲ به‌عنوان نگینی درخشان در تاریخ مبارزاتی این ملت می‌درخشد.

رییس ستاد گرامیداشت یوم‌الله ۱۴ و ۱۵ خرداد شهرستان ورامین، زنده نگه داشتن ارزش های انقلاب اسلامی را در برهه حاضر بسیار ضروری دانست و افزود: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد یکی از رسالت‌هایی است که بر دوش همه مردم و مسئولان احساس می‌شود و باید از همه ظرفیت‌های موجود برای تحقق این امر بهره گرفت.

شهدای ۱۵ خرداد در اوج غربت و مظلومیت جان دادند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با تجلیل از حماسه آفرینی شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲،  ادامه داد: شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ در اوج غربت و مظلومیت جان دادند و به تعبیر  بزرگان، خداوند به مظلومیت این شهدا برکت دارد و این خیزش عظیم، زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ شد.

وی، ۱۵ خرداد را سند افتخار مردم ورامین دانست و بیان داشت: امروز باید منطقه ورامین به خود ببالد که در خیزش قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ نقش محوری را ایفا کرده و موجب تجلیل بزرگانی نظیر امام راحل و مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلیدشده است.

محمودی با تأکید بر این نکته که نباید ارزش‌ها و اصول قیام ۱۵ خرداد به فراموشی سپرده شود، گفت: هدف از برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای ۱۵ خرداد، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره این قیام و بررسی ابعاد مختلف قیام ۱۵ خرداد است.

وی با اشاره به در پیش بودن سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل(ره) تأکید کرد: امام خمینی(ره) با حرکت تاریخ‌ساز خود، معجزه قرن را رقم زد و جهان را با تحول عمیقی مواجه ساخت.

حرکت امام راحل معجزه قرن را رقم زد

رییس ستاد گرامیداشت یوم‌الله ۱۴ و ۱۵ خرداد شهرستان‌های استان تهران یادآور شد: حرکت امام راحل و پیروزی انقلاب اسلامی، تمامی معادلات دشمن را بر هم‌ریخت و منافع استکبار را در نقاط مختلف جهان با مخاطره مواجه ساخت.

محمودی در ادامه با اشاره به الگوپذیری ملت‌های آزاده جهان از انقلاب اسلامی ایران متذکر شد: امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، شاهد الگوپذیری ملت‌های آزاده جهان و شکل‌گیری جبهه‌های مقاومت در برابر ظلم و ستم استکبار هستیم.

وی ادامه داد: امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی با همان صلابت و بصیرت، راه پرافتخار امام راحل را ادامه داده و موجب حیرت و تعجب دشمن شده است.

حضور باشکوه مردم در ۱۴ و ۱۵ خرداد می‌تواند معادلات دشمن را بر هم بزند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با تشریح دستاوردهای برگزاری باشکوه مراسم ارتحال امام راحل متذکر شد: برگزاری پرشور و باشکوه مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل می‌تواند دستاوردهای فراوانی را برای نظام اسلامی داشته و پاسخ محکمی را به توطئه‌های دشمن بدهد و این پیام را به جهان منتقل سازد که ملت ایران همچنان دل در گروی ارزش‌ها و اصول انقلاب و نظام اسلامی دارند.

وی اظهار داشت: امروز دشمن و استکبار جهانی منتظر است تا در روز ۱۴ و ۱۵ خردادماه، میزان پایبندی ملت ایران را به  ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی مورد ارزیابی قرار دهد و قطعاً حضور پرشور مردم معادلات دشمن را بر هم خواهد زد.

وی با تشریح برنامه‌های گرامیداشت یوم‌الله ۱۴ و ۱۵ خرداد در شهرستان ورامین گفت: ستاد گرامیداشت یوم‌الله ۱۴ و ۱۵ خرداد در شهرستان ورامین با حضور مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف تشکیل و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد.

۸ هزار زائر از ورامین به مرقد امام راحل اعزام می‌شوند

محمودی با اشاره به این نکته که شخصیت‌های استانی و کشوری همزمان با ۱۴ و ۱۵ خرداد به شهرستان ورامین سفر می‌کنند، عنوان کرد: تلاش شده است تا از ظرفیت و پتانسیل موجود شهرستانی و فرا منطقه‌ای برای برگزاری باشکوه و دشمن‌شکن مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۱۴ و ۱۵ خرداد استفاده شود.

رییس ستاد گرامیداشت مراسم یوم‌الله ۱۴ و ۱۵ خرداد شهرستان ورامین گفت: حضور باشکوه مردم و مسئولان در نماز جمعه ۱۴ خردادماه و بررسی ویژگی‌های شخصیتی امام راحل و قیام تاریخی ۱۵ خرداد ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این ایام است.

وی با اشاره به برگزاری یک برنامه محوری در یکی از روستاهای ورامین متذکر شد: برگزاری مراسم محوری به یاد شهید حسن خانی از شهدای قیام تاریخی ۱۵ خرداد سال ۴۲ شهرستان ورامین در روز پانزدهم خرداد و پس از اقامه نماز مغرب و عشا در روستای جعفرآباد اخوان از دیگر برنامه‌های تدارک دیده‌شده به مناسبت سالگرد قیام ۱۵ خرداد است.

راهپیمایی یوم‌الله ۱۵ خرداد در ورامین برگزار می‌شود

محمودی با اشاره به اعزام زائران حرم مطهر امام راحل از شهرستان ورامین  تأکید کرد: برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل نیز با همکاری سپاه پاسداران و پایگاه‌های بسیج و شهرداری ورامین، هشت هزار زائر از این شهرستان به مرقد مطهر امام راحل اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: همزمان با شب ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌های ویژه‌ای در تمامی مساجد شهرستان ورامین پیش‌بینی و موضوع امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد به‌عنوان محور موردتوجه قرار می گیرد.

رییس ستاد گرامیداشت یوم‌الله ۱۴ و ۱۵ خرداد شهرستان‌های استان تهران تأکید کرد: همچنین مراسم محوری ویژه سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل نیز روز جمعه ۱۴ خرداد در مسجد رضویه راه‌آهن پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

وی راهپیمایی ۱۵ خرداد را نقطه اوج برنامه‌های گرامیداشت یوم‌الله ۱۵ خرداد در ورامین دانست و گفت: راهپیمایی یوم‌الله ۱۵ خرداد نیز همزمان با سالروز قیام تاریخی مردم ورامین در سال ۴۲ برگزار می‌شود.

محمودی با تشریح زمان و مکان راهپیمایی یوم الله 15 خرداد ورامین بیان داشت: این راهپیمایی از ساعت ۱۱ صبح و از میدان امام حسین(ع) به‌سوی مسجد صاحب‌الزمان(عج) ورامین برگزار می‌شود و قبل از برگزاری مراسم راهپیمایی نیز زیارت پرفیض عاشورا در مسجد قبا برگزار خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران برگزاری باشکوه برنامه‌های گرامیداشت یوم‌الله ۱۴ و ۱۵ خرداد را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: تلاش شده است تا در برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این ایام، پیام‌های انقلاب اسلامی به اقشار مختلف به‌ویژه جوانان و نوجوانان منتقل شود.

رییس ستاد گرامیداشت یوم‌الله ۱۴ و ۱۵ خرداد شهرستان های استان تهران گفت: همه مسئولان وظیفه دارند تابرای بزرگداشت این دو روز بزرگ از همه ظرفیت های خود بهره گیرند و امیدواریم شاهد برگزاری برنامه های باشکوهی با حضور مردم و مسئولان در استان تهران باشیم.

 

کد خبر 3661599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha