۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۴۹

آیت الله خاتمی:

انرژی هسته‌ای بهانه دشمنان برای مقابله با اسلام است

انرژی هسته‌ای بهانه دشمنان برای مقابله با اسلام است

قم - عضو جامعه مدرسین حوزه گفت: انرژی هسته‌ای و حقوق بشر بهانه دشمنان است و آنها می‌خواهند که در این کشور اسلام نباشد ولی این آرزو را به گور می‌برند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی ظهر پنجشنبه در دومین همایش سراسری دانش آموختگان جامعه الزهرا که در سالن همایش بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار شد، بیان کرد: چهار حادثه کلیدی و مهم در تاریخ اسلام از جمله مبعث، غدیر، عاشورا و مهدویت وجود دارد که مهدویت تکمیل کننده بعثت و غدیر و عاشور است.

وی با بیان اینکه اعتقاد به مهدویت از اعتقادات محکم بین‌المللی و اسلامی است، افزود: ۲۵۰ آیه قرآن کریم به حضرت ولی عصر(عج) تعمیم داده شده است، همچنین ۵۰۰ روایت از پیامبر و ۲ هزار و ۵۰۰ روایت از امامان در رابطه با معارف آموزه‌ای مهدویت است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کتاب معجم احادیث الامام المهدی(عج) که در هشت جلد تألیف شده است که یک جلد در مورد آیات، ۲ جلد احادیث پیامبر و پنج جلد مربوط به احادیث اهل بیت(س) است.

وی گفت: جامعه الزهرا(س) یادگار امام راحل(ره) است، به طوری که هیئت امنایی برای این مرکز معرفی کردند و این شجره طیبه همچنان شاداب و بانشاط به فعالیت می‌پردازد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه بنیان‌گذار حوزه خواهران و حوزه برادران، نبی اکرم(ص) بوده است، افزود: اولین مدرسان این مکتب، حضرت فاطمه(س) و سپس حضرت زینب(س) بوده‌اند.

دشمن تلاش می‌کند که سبک زندگی ما را تغییر دهد

وی بیان کرد: تغییر سبک زندگی افراد از نقشه‌های اساسی و کلیدی دشمن است، بنابراین چنانچه ما به فضای مجازی، سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه نگاهی هر چند سطحی بیندازیم می‌بینیم که دشمن تلاش می‌کند که سبک زندگی ما را تغییر دهد و ضد ارزش‌ها را جایگزین ارزش‌های زندگی کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم رعایت حریم بین محرم و نامحرم، افزود: تهاجم فرهنگی باعث شده است که دشمنان ابتدا رابطه میان محرم و نامحرم را عادی سازند و بعد از مدتی این به هم ریختن شالوده زندگی خانوادگی هدف دشمن است و بهترین عناصری که در این عرصه می‌توانند نقش آفرین باشند، زنان هستند.

وی بیان کرد: زنان در نهاد خانواده نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند و چه زمانی که در خانه پدر هستند و چه زمانی که به خانه همسر می‌روند، تأثیرگذار می‌شوند، زن زمانی که مادر می‌شود می‌تواند سبک زندگی اسلامی را در خانواده نهادینه کند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه مادران، بهشتی ساز هستند، افزود: مادران ابتدا زندگی این دنیا را بهشتی می‌کنند و در نهایت بهشت آخرت را تولید می‌کنند و اعتقاد شیعه این است.

وی عنوان کرد: بهشت و جهنم در باطن همین جهان است و در روز قیامت بهشت و جهنم تولید نمی‌شود، بلکه مردم بهشتی را که در این دنیا فراهم کردند، در آن دنیا تحویل می‌گیرند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بهشت و جهنم در باطن این جهان است، افزود: مادران می‌توانند جامعه بهشتی این جهان را تولید کنند و در قیامت تحویل انسان دهند.

وی بیان کرد: از نظر قرآن کریم، ما دو نوع زندگی داریم که یکی از آن حیات طیبه است که سبک زندگی اسلامی است و نوع دوم زندگی قرآن با تعبیر به زندگی حیوانی است.

اولین خصوصیت اساسی زندگی دینی یاد خداست

آیت الله خاتمی با بیان این که زندگی دینی دارای اصول و عناصر کلیدی است، افزود: اولین خصوصیت اساسی زندگی دینی یاد خداست، نه یادی که جلوه بیرونی نداشته باشد، بلکه مؤمن کسی است که خدا در صحنه زندگی او وجود دارد و در عرصه زندگی خانوادگی، سیاسی و همه عرصه‌هایی که ورود می‌کند، تنها خدا را پیش روی خود می‌بیند.

وی بیان کرد: در کشور ما با همه مباحثی که در عرصه زندگی خانوادگی مطرح است، باز هم به خوبی به این آیین‌نامه بها داده نمی‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اولین عنصر زندگی دینی حضور یاد خدا در همه عرصه‌ها و با آیین‌نامه خدایی زندگی کردن است.

وی با بیان اینکه عنصر اخلاق و ارزش‌های دینی در سبک زندگی دینی بسیار مهم است، افزود: عنصر معاد باوری عنصر اصلی در عرصه سبک زندگی دینی است و عنصر غفلت، عنصر سبک زندگی غیردینی است.

آیت الله خاتمی بیان کرد: در خطبه جمعه سه رکن حمد و ثنای خدا، صلوات بر پیامبر اکرم(ص) و دعوت به تقوا ذکر شده و خطیب نماز جمعه وظیفه دارد که مردم را به تقوای الهی دعوت کند.

وی با بیان اینکه جامع‌ترین عنوان اخلاقی که همه ابعاد اخلاق را در بر می‌گیرد، تقواست، افزود: محتوای تقوا در عرصه‌های مختلف مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: خطبه‌های اول نماز جمعه باید محتوای تقوایی داشته باشد و دل‌ها را متوجه به خدا در عرصه‌های مختلف داشته باشد و در زندگی دینی اخلاق و تقوا و ارزش‌ها بتواند حرف اول را بزند

عفت، حیا و وفاداری از عناصر ثابت اخلاق است

وی با بیان اینکه عفت، حیا و وفاداری از عناصر ثابت اخلاق است، افزود: عنصر اخلاق در زندگی دینی عنصر بسیار مهم و کلیدی است و یکی از عناصر مهم اخلاقی که در جامعه روز به روز در حال کمرنگ شدن است مسئله حریم محرم از نامحرم است که باید ثابت بماند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه حریم شکنی عنصر زندگی غیردینی است، افزود: در سبک زندگی اسلامی حریم‌ها باید حفظ شود.

وی بیان کرد: باید حریم محرم با نامحرم حفظ شود و این سبک زندگی دینی است، در سبک زندگی غیردینی آنچه که باید شکسته شود، حریم است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عنصر دیگر در زندگی دینی، عنصر ولایت الله است، افزود: عنصر زندگی دینی بدون ولایت امکان پذیر نیست.

رهنمودهای مقام معظم رهبری راه گشا است

وی با بیان اینکه اگر رهبر دینی در جامعه وجود نداشته باشد آن جامعه با ظلم و ستم قرین است، افزود: اسلامیت امروز نظام اسلامی ما و مفهوم و مصداق آن در جامعه به خوبی نمایان است.

آیت الله خاتمی بیان کرد: امروز رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه راه گشا است و باید آرمان‌های اسلام و تشیع و امام راحل (ره) را زنده نگه داشته است.

وی با اشاره به جایگاه عظیم ولایت افزود: رهنمودهای رهبری در جامعه باید عملی شود تا سبک زندگی اسلامی در جامعه نهادینه شود.

آیت الله خاتمی بیان کرد: اگر ولایت شعاری شود، سبک زندگی اسلامی در جامعه نهادینه نمی‌شود، امام صادق(ع) نیز افرادی که ولایت شعاری می‌دهند را لعنت می‌کند.

وی گفت: آنچه که علاج درد جامعه ماست اطاعت عملی از ولایت است و نقطه مقابل آن نیز آسیب رساندن به ولایت است

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری عنوان کرد: از میان چهره‌های شاخص کشور کسی در ضدیت با ولایت نیست اما آنچه مهم است این است که به رهنمودهای ولایت فقیه عمل کند.

دشمنان با اسلام و تشیع طرف هستند

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری کلمه نفوذ را تکرار می‌کنند و تأکید می‌کنند که از قصه برجام به بعد دشمن برای تحقیر ملت ایران و آسیب زدن به انقلاب اسلامی خیز برداشته‌اند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه هر کس در عرصه سیاسی باید بداند که دشمنان با اسلام و تشیع طرف هستند، افزود: قصه انرژی هسته‌ای، قصه موشک بالستیک و حقوق بشر بهانه است و آن‌ها می‌خواهند که در این کشور اسلام نباشد و این آرزو را به گور می‌برند.

وی با بیان اینکه در زندگی غیردینی چیزی به عنوان آرمان مطرح نیست، افزود: ما در قرآن کریم دو نوع خطاب داریم، خطاب‌های بین‌المللی که «یا أیها الناس» های قرآن کریم، خطاب‌های بین‌المللی است و به مسائل کلان پرداخته است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: اگر کسی می‌خواهد سبک زندگی دینی را از نگاه قرآن دنبال کند، آیه‌هایی که در آن «یا ای‌ها الذین آمنوا» وجود دارد را باید مطالعه کند.

کد خبر 3663074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha