۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۷

عضو برجسته جامعه مدرسین:

منتظر حقیقی گوش به فرمان ولی فقیه است/لزوم ترویج باور انتظار

منتظر حقیقی گوش به فرمان ولی فقیه است/لزوم ترویج باور انتظار

کرمانشاه- عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: منتظر واقعی ظهور امام زمان(عج) همواره گوش به فرمان ولی فقیه است و از ولایت فقیه دفاع می‌کند.

آیت‌الله حسن ممدوحی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: پیامبر مکرم اسلام(ص) به حضرت علی (ع) فرمودند «بزرگترین مردمان در ایمان و یقین، کسانی هستند که در روزگاران آینده زندگی می کنند، پیامبرشان را ندیده‌اند، امام آن‌ها در غیبت است و فقط به سبب خواندن خطی روی کاغذ (خواندن قرآن کریم و احادیث معصومین علیه السّلام) ایمان می‌آورند»؛ و توجه به این حدیث گهربار ارزش منتظر واقعی را نشان می‌دهد.

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه منتظر واقعی خود را برای ظهور مهدی موعود(عج) آماده می‌کند، افزود: حضرت صاحب الزمان(عج) می‌فرمایند «بهره بردن از من در عصر غیبتم، مانند بهره بردن از آفتاب است هنگامی که پشت ابرها باشد».

آیت‌الله ممدوحی با تاکید بر ضرورت توجه به اصول اسلامی و معارف دینی و حفظ ارزش‌ها از سوی تمامی منتظران در دوران غیبت، گفت: در عصر غیبت منتظر واقعی دفاع از ولی فقیه را آرمان خود می‌داند و در این راه استوار می‌کوشد.

وی باادامه توضیحات بیان کرد: منتظر حقیقی همه ویژگی‌های منتظر امام زمان(عج) را جامعه عمل می‌پوشاند و سبک زندگی خود را با سبک زندگی ائمه اطهار (ع) تنظیم می‌نماید.

آیت الله ممدوحی نشر فرهنگ انتظار و ترویج باور مهدویت را لازمه جامعه منتظر دانست و افزود: نشر باور انتظار نیازمند ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و پرهیز از منکرات است.

وی در خصوص منتظران حقیقی ظهور گفت: منتظر واقعی امام زمان(عج) کسی است که تقوای الهی پیشه می‌کند و علاوه بر خودسازی از امر به معروف و نهی از منکر غافل نمی‌شود.

آیت الله ممدوحی دفاع از ولی فقیه را از ویژگی‌های منتظر حقیقی دانست و گفت: در این دوران که دشمنان همه توان خود را برای تضعیف اسلام به کار گرفتند باید گوش به فرمان ولی فقیه باشیم.

کد خبر 3664932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha