۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۷

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

۳۵۰۰ نقطه از جهان آماده برگزاری همایش شیرخوارگان می شود

۳۵۰۰ نقطه از جهان آماده برگزاری همایش شیرخوارگان می شود

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: امسال۳۵۰۰ مراسم شیرخوارگان حسینی در سراسر دنیا در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)، داوود منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با ایام نیمه شعبان ، ۷۰ کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر (ع) در کشورافتتاح شد. کارگاه دوخت لباس در ایران و چهار کشور، کار دوخت و بسته بندی لباس های شیرخوارگان حسینی را انجام می دهند.

وی افزود: ۳۰۰۰ بانوی داوطلب به مدت ۶ ماه کار دوخت و بسته بندی این لباس ها را انجام می دهند.

منافی پور با اشاره به اینکه امسال ۳۵۰۰ مراسم در سراسر دنیا در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود، گفت: پیش بینی ما اینست که پنج میلیون عزادار حسینی در همایش شیرخوارگان حسینی در این روضه خوانی شرکت می کنند. 

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با بیان اینکه امسال یک میلیون لباس برای کودکان شش ماهه شیرخواره حسینی آماده می شود، افزود: امسال چهاردهمین سال برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در ایران و سایر کشور هاست.

وی با اشاره به استقبال و شور حسینی میان شیعیان سراسر دنیا گفت: برنامه ریزی ما این است که طی ۶ سال آینده همایش شیرخوارگان حسینی در ۸۰۰۰ نقطه از جهان در اولین جمعه ماه محرم برگزار شود.

منافی پور در ادامه خاطرنشان کرد: پیام این همایش ها که در آن مادران فرزندان خود را نذر یاری امام زمان عج پس از ظهور می کنند این است که کربلا مقدمه قیام حضرت مهدی عج است و ما با شناسناندن حضرت علی اصغر به جهانیان با سربند یا صاحب الزمان قصد معرفی حرکت منجی بشریت را داریم. 

وی با بیان اینکه کنگره شعر با مضمون اشعار حول حضرت علی اصغر (ع) برگزار شده است یادآورشد: قرار بر این است که کنگره قرائت قرآن با محوریت آیاتی که امام حسین علیه السلام از ابتدای حرکت خود از مدینه تا زمانی که راس مبارکشان روی نیزه تلاوت کردند را  داشته باشیم و بزودی ان شالله این برنامه انجام خواهد شد.

 

کد خبر 3665766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha