۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۵

حاتمی کیا:

سیره امام خمینی باید در فیلم ها به تصویر کشیده شود

سیره امام خمینی باید در فیلم ها به تصویر کشیده شود

اصفهان - حاتمی کیا خواستار توجه به اندیشه و سیره امام خمینی در آثار سینمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم روح الله، در مراسم افتتاحیه این جشنواره که عصر روز دوشنبه سوم خرداد همزمان با سالگرد فتح خرمشهر در نگارستان امام خمینی (ره) شهر اصفهان برگزار شد، ابراهیم حاتمی کیا در سخنانی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع فیلم سازان و زنده شدن این جشنواره خواب آلوده گفت: با توجه به تعریف امام خمینی (ره) از هنرمند و تعهد ایشان در نمایش معضلات و مشکلات، اگر این جشنواره به این چیزها بپردازد خوب است والا تبدیل به رویدادی فرمایشی می‌شود.

وقایع دوران امام در حال تکرار شدن است

حاتمی کیا در ادامه با یادآوری سالروز حماسه عظیم سوم خرداد گفت: در زمان این حماسه بزرگ، رزمندگان با سربازانی از ۱۹ کشور جهان می‌جنگیدند. من شخصاً سودانی‌ها را در میان اسرای عراقی دیده بودم. آن زمان سربازان امام خمینی به این مسئله فکر نمی‌کردند که جهان علیه آن‌هاست و حالا آن‌ها باید به جای جنگ به فکر مصالحه باشند. حالا همین وضعیت به شکلی دیگر در جشنواره مدافعان حرم در حال زنده شدن است و من که داور این رویداد هستم، باز هم شاهد ایستادگی و غربت بچه‌هایی هستم که باید بایستند و حرفشان را این بار در کشوری غریب بزنند.

امام صراحت داشت

این فیلم ساز دفاع مقدس سپس با تأکید بر این مطلب که امام خمینی صراحت داشت و هرجا بوده قدرت داشته ادامه داد: قدرت او ممکن است در جشنواره‌ها دیده نشود اما در مناطق محروم حس می‌شود. حتی در مناطق پایین شهر اسم خمینی جریان ساز است و خودم از نزدیک شاهد این ماجرا بوده‌ام. امیدوارم این اتفاق در جشنواره روح الله رخ دهد و ما میراث دار جریانی باشیم که امام ایجاد کرده که همان شجاعت و صراحت در بیان است. جشنواره باید این جریان را تشویق کند.

حاتمی کیا سپس با اشاره برگزاری چندین دوره جشنواره آیینه و آفتاب و بی توجهی این رویداد به فیلم‌های او گفت: من تا به حال در این جشنواره نبودم و این رویداد مرا که در چندین فیلم به امام پرداخته‌ام را ندیده است. منظورم این است که باید نسلی که کار می‌کند و وارد این عرصه می‌شود را تشویق کنیم.

تقدیر از خانواده شهید هنرمند توسط حاتمی کیا

در ادامه این مراسم که با حضور هنرمندان استان، نمایندگان رسانه‌های گروهی و هنرمندانی همچون: «ابوالفضل جلیلی» برگزار شد، از خانواده شهید «مجید تیغ ساز» هنرمند اصفهانی با حضور حاتمی کیا تجلیل شد. این شهید نقاش در ۱۹ سالگی به شهادت رسیدند و آثار هنری مختلفی از وی به یادگار مانده است.

گفتنی است در این مراسم حجه الاسلام کمساری رئیس نگارستان امام خمینی (ره) در اصفهان، ضمن خیر مقدم به حاضران در جشنواره گفت: «اگر سخن حمایتی امام از سینما نبود، ما سینمای پُر نشاط پس از انقلاب را نداشتیم. امام به سینمای بعد از انقلاب خدمت کرد و نشاط داد و انشآءالله هنرمندان سعی کنند اقدام عملی که امام در پویایی سینما ایجاد کردند را جبران کنند.»

این جشنواره تا روز پنجم خرداد در اصفهان برپا است. همچنین فیلم‌های جشنواره در سیزده شهر کشور در این ایام نمایش داده می‌شود.

کد خبر 3666735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha