۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۱

معاون سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان و دفاع مقدس:

نباید حیات خانواده شاهد به اتمام برسد/ضرورت ثبت خاطرات

نباید حیات خانواده شاهد به اتمام برسد/ضرورت ثبت خاطرات

اردبیل - معاون سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان و دفاع مقدس گفت: نباید حیات خانواده شاهد و ایثارگر به اتمام برسد و این دینی بر گردن ما است که خاطرات شهدا را زنده نگاه داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشته حشمتیان بعد از ظهر یکشنبه در همایش تبیین نقش زنان در دفاع مقدس تصریح کرد: آرامش و آسایش امروز جامعه به پاس رشادت شهدا است و حتی امروز نیز این رشادت‌ها بر روی جوانان تأثیرگذار است.

وی با تأکید به اینکه شهدا حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند، اضافه کرد: باید در مثلث قلب، قلم و قدم با شهدا همراه بود و با اعتقاد راسخ در مسیر معرفی و تبین اندیشه شهید قدم برداشت.

معاون سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان و دفاع مقدس با تأکید به اینکه در زمان دفاع مقدس و پیروزی انقلاب زنان، مادران و همسران شهدا نیز نقش بی‌بدیلی ایفا کردند، تأکید کرد: باید به رشادت‌ها و جان‌فشانی مادران و همسران شهدا و جانبازان نگاه عمیق و ریشه‌ای داشته باشیم.

حشمتیان تصریح کرد: انقلاب و دفاع مقدس متعلق به گروه خاصی نیست و نباید در انحصار جناح خاصی قرار گیرد؛ بلکه شهدا چشم چراغ عموم مردم هستند.

وی برنامه تکریم شهدا را برنامه‌ای بلندمدت خواند و متذکر شد: مثال این برنامه شهدای حرم هستند؛ هر چند گفته می‌شود دیگر شهید نداریم و مادران و همسران شهید نیز ما را ترک می‌کنند اما در واقع شهادت کمرنگ نشده و امروز نیز شهدای حرم عشق به ولایت را اثبات می‌کنند.

معاون سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان و دفاع مقدس با تأکید به اینکه رشادت بانوان ایرانی در سطح جهانی به الگو تبدیل شده است، ادامه داد: برای اینکه از گذشته درس بگیریم و برای آینده اقدام کنیم باید حماسه‌ها را کشف کنیم و نسبت به نشر و ثبت خاطرات مادران و همسران شهدا اقدام کنیم.

حشمتیان به ضرورت تقویت سنگرها در مقابل تهدیدات و جنگ نرم دشمن اشاره کرد و متذکر شد: امروز خانواده‌ها در چهار گروه متلاشی، متزلزل، متعادل و متعالی قرار می‌گیرند و زنان تاریخ‌ساز به دنبال رشد خانواده متعالی هستند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم خانواده ایرانی به عنوان الگوی برتر معرفی شود باید برنامه داشته باشیم و یکی از این برنامه‌ها ثبت حماسه زنان در انقلاب و دفاع مقدس است.

معاون سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان و دفاع مقدس به ضرورت طرح و تبیین اندیشه شهدا در کارگاه‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: به ویژه دانش آموزان و دانشجویان باید از این کارگاه‌ها بهره گیرند.

حشمتیان ثبت خاطرات مادران و همسران شهید را ثبت بخشی از ایثارگری‌ها در دفاع مقدس دانست و افزود: مادران و همسران شهدا و جانبازان الگوی برتر زنان در جامعه ایرانی هستند.

 

کد خبر 3671220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha