۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۴۷

استاندار بوشهر:

کشاورزی در نخیلات بوشهر متحول می‌شود/ توسعه صادرات مواد معدنی

کشاورزی در نخیلات بوشهر متحول می‌شود/ توسعه صادرات مواد معدنی

بوشهر - استاندار بوشهر با اشاره به اصلاح شیوه‌های آبیاری و تغییر در گونه‌های نخیلات استان، گفت: کشاورزی در نخیلات استان بوشهر متحول می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری ظهر یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت‌های بسیار مهمی برای تحقق اقتصاد مقاومتی دارد که باید از این ظرفیت‌ها به بهترین صورت استفاده شود.

وی از توسعه و رونق اقتصادی، افزایش میزان تولید، بهبود وضعیت اشتغال و توسعه درآمدزایی به عنوان مهمترین اهداف اقتصاد مقاومتی نام برد و اضافه کرد: توسعه بخش کشاورزی و آبزی‌پروری از جمله مهمترین برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه نخل و خرما یکی از مهمترین بخش‌های کشاورزی در استان است، بیان کرد: طرح تحول کشاورزی در دشتستان اجرا می‌شود و شاهد اقتصادی‌شدن محصولات نخیلات خواهیم بود.

وی از تغییر شیوه آبیاری در نخیلات و اجرای طرح نوین آبیاری در این اراضی به عنوان یکی از محورهای تحول اقتصادی در نخلستان‌های استان خبر داد و اضافه کرد: از دیگر مراحل تحول کشاورزی باید به اصلاح گونه‌ها و واریته‌های نخیلات اشاره کنیم.

سالاری از کشت ترکیبی نخل و مرکبات به عنوان یکی دیگر از مراحل اقتصادی شدن کشاورزی در نخیلات نام برد و افزود: این طرح‌ها زمینه‌ساز افزایش درآمد کشاورزان در این شهرستان خواهد شد و بهبود اشتغال را نیز در پی دارد.

وی از پرورش آبزیان به عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر نام برد و خاطرنشان کرد: پرورش ماهی در قفس یکی از برنامه‌های مهم در استان است که ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه به بهترین صورت استفاده می‌شود.

استاندار بوشهر به ظرفیت‌های بالای گردشگری استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: توسعه بخش‌های مختلف دهکده‌های گردشگری استان بوشهر محل مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران است که درخواست های متنوعی در این زمینه ارائه شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای ایجاد پایانه‌های صادرات مواد معدنی استان بوشهر، افزود: صادرات محصولات معدنی نیازمند ایجاد این پایانه است که امیدواریم زمینه‌ساز تحقق اهداف مورد نظر باشد.

کد خبر 3671390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha