۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۲

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در نشست با مسئولان دانشگاه ازمیر ترکیه:

دانشکده نفت و پتروشیمی در دانشگاه رازی کرمانشاه راه اندازی می شود

دانشکده نفت و پتروشیمی در دانشگاه رازی کرمانشاه راه اندازی می شود

کرمانشاه- رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه از راه اندازی دانشکده نفت و پتروشیمی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست امضای تفاهم نامه همکاری میان مسئولان دانشگاه های رازی کرمانشاه و ازمیر ترکیه پیش از ظهر امروز دوشنبه برگزار شد.

ابراهیم اعلمی آل آقا رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در این نشست گفت: روابط دیرینه ای بین کشور ترکیه با ایران و همچنین مراودات دوستانه میان این کشورها از گذشته وجود داشته است.

وی افزود: امروز خوشحالیم در فضای تفاهم بین المللی که بوجود آمده و مسائلی که در منطقه خاورمیانه وجود دارد این تعاملات علمی- فرهنگی و صنعتی بین دو کشور  زمینه یک صلح پایدار و یک تامین روابط دوستی را بوجود آورده است.

اعلمی آل آقا گفت: دانشگاه رازی دانشگاهی با بیش از ۴۰ سال قدمت و دانشگاهی جامع در منطقه غرب کشور است که دانشکده های مختلفی را در خود دارد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه از تحصیل ۱۳ هزار دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه خبر داد و افزود: حدود ۳۲۰۰ دانشجوی ما در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند و دانشکده های علوم، کشاورزی، فنی، ادبیات، علوم اجتماعی، تربیت بدنی، دامپزشکی و شیمی نیز از جمله دانشکده های قدیمی دانشگاه محسوب می شوند.

اعلمی آل آقا تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه را نیز حدود ۴۲۰ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: در دانشگاه رازی از قدیم الایام دانشکده علوم ما به خصوص با بودن اساتیدی مثل پرفسور شمسی پور، خدایی و قلی وند در زمینه علم شیمی تولیدات بسیار ارزشمندی را به فضای علمی دنیا ارائه کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: آقای شمسی پور با بیش از ۷۰۰ عنوان مقاله isi از شاخص ترین اساتید جهان بشمار می آیند که در دانشگاه فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: این دانشگاه در زمینه تعاملات بین المللی و همکاریهای بین المللی تفاهم نامه های فراوانی را با کشور های مختلف از جمله دانمارک، فرانسه و روسیه و کشورهای منطقه داشته و هم اکنون در پردیس بین المللی دانشگاه بالغ بر ۱۷۰ نفر از دانشجویان خارجی که عمدتا عراقی هستند در مقطع دکتری و ارشد در دانشگاه رازی مشغول تحصیل هستند.

اعلمی آل آقا گفت: اخیرا با توجه به تاکیداتی که در برنامه ریزی اقتصادی کشور است تعامل بین دانشگاه و صنایع به صورت عام توصیه شده و ما هم در این مسیر به دنبال این هستیم که ارتباط خوبی بین دانشکده کشاورزی با جهاد کشاورزی و بخش صنعت و ما با دانشکده فنی مهندسی داشته باشند.

وی اظهار داشت: در زمینه صنعت نفت و پتروشیمی به طور جدی تر در دانشگاه در حال توسعه زیر ساختها هستیم از جمله دانشکده نفت و پتروشیمی تا چند ماه آینده راه اندازی می شود.

اعلمی آل آقا افزود: این تجربه ای که دوستان در دانشگاه ازمیر با اتاق صنعت و معدن و اصحاب صنعت داشتند تجربه ای ارزشمند است که امید است که ما هم از این تجربیات استفاده کنیم و بتوانیم از این تجربیات به شکل گسترده متناسب با تعمیق بین صنعت و دانشگاه استفاده کنیم.

از جمله صنایعی که علاقمند به ارتباط و توسعه آن هستیم بخش صنعت نساجی است که امید است با دیدار امروز زمینه همکاری این صنعت را با بخش صنعت ازمیر داشته باشیم و این دیدار شروعی برای ارتباطات بعدی در راه توسعه  علوم باشد.

کد خبر 3672470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha