۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۵۳

شهردار مشهد:

صدور پروانه ساختمانی در سال ۹۴ بیش از ۵۴ درصد کاهش يافت

صدور پروانه ساختمانی در سال ۹۴  بیش از ۵۴ درصد کاهش يافت

مشهد ـ شهردار مشهد گفت: نسبت صدور پروانه ساختمانی در سال ۹۴ به نسبت به سال ۹۲ بیش از ۵۴ درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید صولت مرتضوی ظهر يكشنبه در مراسم بهره‌برداری از اولین بوستان مینیاتوری شرق کشور در مشهد اطهار كرد: مدیریت شهری مشهد در این دوره اسم را از برنامه‌ریزی‌های خود حذف و تنها به فعل توجه کرد که آن هم اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، مدیریت شهری امروز به دور از شعارهای عوام فریبانه وارد عمل شده و هدف آن خدمت به شهروندان و زائران است.

وی به برخی اقدامات شاخص شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مدیریت شهری مشهد در همه حوزه‌ها مانند فنی و عمران، احداث پارکینگ، حمل و نقل عمومی و... گوی سبقت را ربوده است.

شهردار مشهد با بیان اینکه در تمام برنامه‌ها و سرفصل‌ها اهداف خود را عملیاتی کرده‌ایم، ادامه داد: به عنوان مثال استاندارد سرانه فضای سبز برای هر شهروند مشهدی ۱۵ مترمربع است که هدف ما در برنامه‌ریزی پنج ساله تا سال ۹۷ رسیدن به سرانه ۱۳.۶۵ مترمربع است.

وی گفت: همچنین مساحت فضای سبز تحت تملک شهرداری در حال حاضر هزار و ۹۹۷ هتکار است که تا پایان سال ۹۷ به چهار هزار و ۴۰۴ هکتار خواهد رسید.

مرتضوی ادامه داد: در سال ۹۲ بیش از ۹ میلیون و ۴۱۷ هزار متر مربع پروانه ساختمانی در مشهد صادر شده که این رقم در سال ۹۴ به چهار میلیون و ۲۱۸ هزار مترمربع رسیده است، این آمارها نشان می‌دهد که نسبت صدور پروانه در سال ۹۴ به نسبت به سال ۹۲ بیش از ۵۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ما نگران شهرداری نیستیم، گفت: در حال حاضر اقتصاد شهر با رکود جدی مواجه شده لذا نگران شهرداری نیستیم بلکه نگرانی ما کاهش استفاده از ظرفیت صنعت استان، افزایش نرخ بیکاری و دیگر مشکلات است.

شهردار مشهد با اشاره به رکود در صنعت ساختمان گفت: امروزه صنعت ساختمان یکی از ابزارهای اقتصاد مقاومتی است اما به دلیل باز شدن سیاست‌های ریاضتی شدید، این صنعت رو به تعطیلی است.

کد خبر 3677168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha