ویتنام و کره جنوبی برای مقابله با چین، هواپیمای جاسوسی می خرند

ویتنام و کره جنوبی برای مقابله با چین، هواپیمای جاسوسی می خرند

دولت های کره جنوبی و ویتنام در واکنش به اقدامات نظامی چین در دریای چین جنوبی قصد دارند هواپیماهای جاسوسی خریداری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در واکنش به اقدامات نظامی چین در دریای چین جنوبی و آزمایشات هسته ای کره شمالی، خرید هواپیماهای جاسوسی دریایی از سوی دولت های ویتنام و کره جنوبی محتمل است.

به گفته مسئولان شرکت لاکهید تولیدکننده هواپیماهای پی۳ و اس۳ کشورهای کره جنوبی و ویتنام برای خرید این نوع از هواپیما درخواست داده اند.

«کلی فیرنو» یک مدیر ارشد شرکت لاکهید آمریکا در نمایشگاه هوایی برلین به خبرنگار رویترز گفت: در ماههای آینده این شرکت قرارداد فروش چهار یا شش فروند از هواپیماهای پی۳ خود را با ویتنام امضا خواهد کرد.

ماه گذشته رفع تحریم های ویتنام از سوی باراک اوباما موجب شده است دولت این کشور برای خرید ابزارهای نظامی و تکنولوژی به شرکت های آمریکایی سفارش دهد.

به نظر می رسد آمریکا به خاطر نگرانی از اقدامات نظامی چین در دریای چین جنوبی حاضر شده است هواپیماهای فوق پیشرفته جاسوسی خود را به ویتنام دشمن سابق خود واگذار کند.

به گفته مدیر ارشد شرکت لاکهید قرارداد مورد انتظار برای فروش این هواپیماها به ویتنام مبلغی در حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیون دلار خواهد بود. کشورهای کره جنوبی و برزیل نیز برای خرید این هواپیماها به شرکت لاکهید سفارش داده اند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که فروش این هواپیماها به کشورهای مذکور تنها در صورت تصویب کنگره آمریکا ممکن خواهد شد.

کد خبر 3677332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha