۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۶

تاجگردون عنوان کرد:

کنار گذاشتن نسخه‌های غربی در برنامه ششم صحیح نیست

کنار گذاشتن نسخه‌های غربی در برنامه ششم صحیح نیست

یک نماینده مجلس گفت: کنار گذاشتن نسخه‌های غربی برای نگارش برنامه ششم توسعه صحیح نیست اما اجرای کامل آنها هم به صلاح نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا تاجگردون در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما، اظهارداشت: کشور ما از حیث اسناد بالا دستی نیاز به شفاف سازی داشت که در این دوره با بیان ضرورت‌های لازم از سوی مقام معظم رهبری بر این مهم همت گمارده شده و سعی بر این است تا با ایجاد ساختاری منسجم و متقن در نظام اجرایی، ‌ به روند اجرایی برنامه ششم توسعه سروسامانی داده شود.

این  نماینده مجلس اضافه کرد: کنار گذاشتن نسخه‌های غربی برای نگارش برنامه ششم توسعه صحیح نیست اما اجرای کامل آنها هم به صلاح نخواهد بود.

تاجگردون افزود: در مباحث تکنیکی، تقلید از غربی‌ها جایز است اما در رسیدگی به مباحث اجتماعی، درست و غلط بودن تقلید به نحوه برخورد و پیاده سازی خودمان بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه با مطالعه جامعه خودمان بی شک در می‌یابیم که افزایش ۳۸ درصدی آمار طلاق ریشه در معضلات اقتصادی و اشتغال دارد، ادامه داد:به فرموده مقام معظم رهبری، رسیدگی به مباحث اقتصادی بسیار مهم است، اما نباید نادیده گرفت که ایجاد اشتغال و حرکت چرخه اقتصادی ارتباطی با الگوی شرقی و غربی ندارد، این دردی است که باید دوا شود.

تاجگردون افزود: رسیدگی به معضل صندوق بازنشستگی بسیار جدی‌تر از مبحث آمار طلاق است زیرا امروزه آثار معضلات صندوق بازنشستگی مخرب‌تر از رشد طلاق است.

وی با بیان اینکه در صورت عدم ضروری دانستن حضور بانوان در جامعه و بازار کار باید به نوعی قید درصدی از رشد اقتصادی را هم زد، گفت: امروزه اگر اعلام می‌کنیم رشد اقتصادی به ۸  تا ۱۰ درصد رسیده، بخش اعظم آن را مدیون حضور بانوان در جامعه هستیم زیرا زنان در جامعه نه به عنوان کارگر بلکه نیروی کار ارزان تعریف می‌شوند.

کد خبر 3683532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha