۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۱۸

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران:

تمامی پروژه های شهری قبل از اجرا در کمیته عمران بررسی می شوند

تمامی پروژه های شهری قبل از اجرا در کمیته عمران بررسی می شوند

معاون شهردار تهران گفت:تمامی پروژه های شهری قبل از اجرا در کمیته عمران شهرداری تهران که متشکل از اساتید دانشگاهی، مدیران شهری، نماینده معاونت ترافیک و معاونت فنی و عمرانی است، بررسی می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا جاوید با بیان این مطلب افزود: برای ساخت پروژه ها ارکان متعددی وجود دارد که یکی از این ارکان؛ گروه مهندسان مشاور است که با استفاده از دانش فنی خود پروژه را طراحی  کرده و هزینه آن را با بررسی چند روش اجرایی که برای ساخت پروژه های شهری متصور می شوند؛ به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران پیشنهاد می دهند. در ابتدا این گزینه ها توسط سازمان مشاور فنی و مهندسی از نظر مهندسی ارزش و سایر پارامترها و مولفه های تاثیرگذار بررسی و در نهایت گزینه برتر انتخاب می شود.

وی ادامه داد: بعد از انتخاب طرح برتر از سوی سازمان مشاور فنی و مهندسی؛ در کمیته های تخصصی سیویل که متشکل از اساتید دانشگاهی و متخصصان خصوصی دانشگاهی، مدیران شهری، نمایندگان معاونت ترافیک و فنی و عمرانی شهرداری تهران است؛ بررسی می شود. اگر با طرح جامع و تفصیلی شهر تهران مغایرت نداشته باشد، به مرحله اجرا می رسد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه بعد از بررسی طرح های عمرانی، دومین گام اجرای پروژه هاست، بیان کرد: خوشبختانه در یک دهه اخیر دانش  فنی مهندسان مشاور نیز به نسبت گذشته ارتقای خوبی پیدا کرده است. در حوزه فنی و عمرانی شهر تهران نیازمند حرکت روبه جلو و کم کردن فاصله  مهندسان مشاور درجه یک در مقیاس جهانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه انتخاب پیمانکاران در اجرای پروژه های شهر اهمیت زیادی دارد؛ یادآور شد: پیمانکاران تحقق بخش پروژه های عمرانی هستند. خوشبختانه در سال های اخیر چه پیمانکاران بخش خصوصی و چه پیمانکاران بخش عمومی در استفاده از تجربه های جهانی و همسو بودن با استانداردهای بین المللی پیشرفت های خوبی به دست آورده اند.

جاوید با بیان اینکه شهرداری تهران اجرای پروژه های شهری در بعد ملی و یا منطقه ای را بین انواع پیمانکاران توزیع کرده است، تاکید کرد: به عنوان مثال بخش عمده ای از ساخت تونل نیایش توسط یک پیمانکار بخش خصوصی اجرا شد و بخش دیگر آن نیز توسط  قرارگاه خاتم الانبیا اجرا شد. به عبارت ساده تر شهرداری تهران اجرای پروژه های خود را بین پیمانکاران بخش خصوصی و پیمانکاران نهادهای عمومی توزیع می کند.

وی با بیان اینکه توان مهندسی پیمانکاران نیز در سال های اخیر ارتقا داشته، گفت: به عنوان مثال در اجرای کاروان سنگی یک و دو واقع در محور بزرگراه شهید حکیم و تقاطع آزاد راه تهران کرج از روش سگمنتال و قطعات پیش ساخته استفاده شد که این تجربه موفق در ساخت تقاطع شیخ فضل الله نوری و محمد علی جناح نیز تکرار شد. همچنین در ساخت پل طبقاتی صدر نیز این روش با بهره گیری از جرثقیل های غول پیکر کنتری گرین اجرا شد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با تاکید بر اینکه در کسب دانش فنی پل سازی و تقاطع های غیرهمسطح بزرگ و پل های طبقاتی پیشرفت های در سطح جهانی داشته ایم؛ افزود: با توجه به توان بالای مهندسان و پیمانکاران در ساخت تقاطع های غیر همسطح در نظر داریم تا از روش های متنوع پل سازی در ساخت تقاطع های غیرهمسطح بزرگراه های ارتش، امام علی(ع) و شهیدصیاد شیرازی استفاده کنیم. همانطور که می دانید این پروژه ۱۰  پل و تقاطع غیر همسطح دارد که چند  پل آن به روش قدیمی قالب بندی بعد بتن ریزی می شود. برخی به صورت کامپوزیت  ساخته خواهد شد که عرشه پل فولادی و روی  آن نیز دال بتنی اجرا می شود. همچنین از روش سگمنتال یا قطعات پیش ساخته نیز در این طرح استفاده می شود.

کد خبر 3683880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha