۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۲

رئیس اداره بافت فرسوده استان زنجان:

۵۱۱ هکتار از بافت شهر زنجان فرسوده است

۵۱۱ هکتار از بافت شهر زنجان فرسوده است

زنجان-رئیس اداره بافت فرسوده اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان وسعت شهر زنجان ۶ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان ۵۱۱ هکتار بافت فرسوده دارد.

محمدحسین جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر از ارائه تسهیلات به بافت فرسوده در شهرهای زنجان و خرمدره خبر داد و افزود: در شهر زنجان مناطق جنوبی خیام، مرکز شهر، بازار و اطراف آن، شمال منطقه انبار غله، شرق بلوار آزادی و غرب بابایان در بافت فرسوده واقع‌شده است.

وی وسعت شهر زنجان ۶ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان ۵۱۱ هکتار در بافت فرسوده قرار دارد و برای نوسازی و مقاوم‌سازی  واحدهای واقع در بافت فرسوده تسهیلات ارائه می‌شود که میزان تسهیلات در شهر زنجان  ۴۰ میلیون تومان و در شهر خرمدره ۳۰ میلیون تومان است.

جعفری بابیان اینکه مدت بازپرداخت تسهیلات ۱۲ ساله است، متذکر شد: این تسهیلات در مرحله اول تنها به شهرهای زنجان و خرمدره تعلق می‌گیرد.

رئیس اداره بافت فرسوده اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سهم شهر زنجان در سال جاری برای ارائه تسهیلات ۷۰۰ واحد مسکونی واقع در بافت فرسوده است.

جعفری یادآور شد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه شهری زنجان، نحوه برخورد با بافت فرسوده است که باید نسبت به آن اهتمام بیشتری صورت گیرد و بدون مداخله دولت و مدیریت شهری در بافت فرسوده، مشکل این حوزه حل نخواهد شد.

وی افزود: بافت فرسوده احیاء نمی‌شود مگر با مشارکت مردم و حمایت جدی دولت که باید در سال‌های آتی نسبت به عملیاتی کردن این موضوع اقدامات اجرایی صورت گیرد.

کد خبر 3684295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha