۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۵۱

داعش مسئولیت گروگانگیری پاریس را به عهده گرفت

داعش مسئولیت گروگانگیری پاریس را به عهده گرفت

داعش مدعی است که حادثه گروگانگیری خانواده یکی از نیروهای پلیس فرانسه که به قتل دو نفر منجر شد، از سوی یکی از اعضای این گروه تروریستی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ساعاتی پس از گروگانگیری شب گذشته حومه پاریس که به قتل یک افسر پلیس و همسر وی و در نهایت کشته شدن مرد ضارب به دست نیروهای امنیتی فرانسه منجر شد، گروه داعش در اطلاعیه ای که در وبسایت خبرگزاری خود «اعماق» منتشر کرد، مسئولیت حمله را به عهده گرفت.

اعماق در این باره مدعی شد: داعش  این حمله را -که به کشته شدن معاون اداره پلیس شهر «مورو» در حومه پاریس و همسر وی منجر شد- به دست یکی از جنگاوران خود انجام داده است.

در حادثه دیشب، مردی که هویت وی هنوز از سوی پلیس فرانسه مشخص نشده است، با حمله به پلیسی ۴۲ ساله وی را با ضربات متعدد چاقو از پا درآورد و در ادامه پیش از آنکه خود مورد اصابت گلوله نیروهای امنیتی قرار گرفته و کشته شود، زن و فرزند سه ساله مقتول را به گروگان گرفت که البته مادر نیز در این حادثه جان خود را از دست داد.

به گفته منابع آگاه از روند تحقیق، ضارب پیش از کشته شدن به دست نیروهای پلیس در جریان مذاکره برای آزادسازی گروگان ها، بیعت و سرسپردگی خود را به گروه تروریستی داعش اعلام کرده بود.

اگر ادعای داعش در خصوص دست داشتن در حمله اخیر صحت داشته باشد، این نخستین بار پس از تجربه حملات پاریس در نوامبر سال میلادی گذشته (۲۰۱۵) است که فرانسه دستخوش حملات تروریستی می شود. 

کد خبر 3685449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha