پایگاه انصارالله تحلیل کرد؛

موشکهای سعودی عامل به خاک و خون کشیدن کودکان یمنی

موشکهای سعودی عامل به خاک و خون کشیدن کودکان یمنی

پایگاه یمنی انصارالله در گزارشی به توصیف وضعیت اسفناک کودکان این کشور و به خاک و خون کشیده شدن آنها از سوی متجاوزان سعودی پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه «انصارالله» یمن در مطلبی به بررسی آلام و رنج های کودکان این کشور در جریان تجاوز و حملات وحشیانه و ددمنشانه رژیم سعودی به مناطق مختلف این کشور پرداخته است.

در این مطلب بیان شده است: فقر، بدبختی و سختی خنده را از لبان کودکان یمنی نبرد. نیازمندی، قلب های کودکان یمن را نترساند و هیچ قدرتی بر روی این زمین وجود نداشت که قادر به از بین بردن لبخند کودکان یمنی باشد؛ تا اینکه همسایه آنها با ارسال هدیه های کُشنده به این کودکان خیانت کرد. بسیاری از کودکان یمنی در سنین کمی بودند که توسط جنایتکاران «آمریکا، اسرائیل و سعودی ها» به شهادت رسیده اند.

انصارالله در ادامه می افزاید: جنازه های این کودکان پیدا شد، در حالی که جمجمه هایشان تکه تکه شده بود و همچنین بدن برخی از آنها کباب شده بود. برخی از کودکان در حالی که مشغول خوردن غذا با خانواده خود بودند، توسط موشک های مرگ ربوده شدند. برخی از کودکان در سن شیرخوارگی بودند که این فاجعه برایشان رخ داد. برخی دیگر از این کودکان در حال خوردن دوای بیماری مزمن خود بودند و برخی دیگر نیز با تمام وجود مشغول خنده و بازی بودند اما این خنده، آخرین خنده آنها بود.

پایگاه انصارالله همچنین تصریح می کند: برخی دیگر از این کودکان پاک، دست به دعا برداشته بودند و از خداوند درخواست می کردند روزی پدرشان وسعت یابد. برخی دیگر نیز به دلیل عدم کمک به پسر همسایه برای اینکه مجددا روی پای خود بایستد، مشغول عذرخواهی بودند و برخی دیگر از این کودکان در حال اقامه نماز صبح با پدرشان بودند. این در حالی است که شماری دیگر از آنها در حال شنیدن داستان پیروزی های مسلمانان و مردم فلسطین و داستان شهیدان و دیگر داستان های دردناک بودند.  به علاوه برخی دیگر نیز از پدران خود در رابطه با مشخصات کودک خوشبخت و حقوق متعلق به آن سوال می پرسیدند اما پیش از شنیدن پاسخ سوالات خود، موشک های بی رحم خیانت، نیرنگ و جنایت بر سر آنها فرود آمده بود؛ این موشک ها هدیه ای از سوی سعودی ها و متحدان آنها یعنی قدرت های مستکبر بود.

در ادامه این مطلب عنوان شده است: این گونه جنایات موجب شد که برخی از سازمان های انسانی در برابر سکوت جهانی در قبال جنایات غیرانسانی و غیراخلاقی علیه کودکان یمن، ابراز نگرانی کنند و از سازمان ملل درخواست کنند که مسئولیت های خود را در این رابطه برعهده گیرد. همچنین این سازمان ها از سازمان ملل درخواست کردند که از قرار دادن نام ائتلاف سعودی حمله به یمن در لیست سیاه کودک کُشان عقب نشینی نکند تا بدین صورت از کودکان و نوجوانان یمنی حمایت کرده باشد و برای متوقف کردن تجاوز به یمن سریع تر اقدام کند.

انصارالله مطرح می کند: در همین راستا جنبش جهانی دفاع از کودکان شاخه یمن،حملات متجاوزان سعودی و متحدانش به یمن، کشتار شهروندان به طور عام و کودکان به طور خاص، بمباران منازل مسکونی و بیمارستان ها و زیرساخت ها را محکوم کرد و نسبت به وخیم شدن اوضاع انسانی هشدار داد. از سوی دیگر سازمان ملل نیز عربستان را به انجام جنایت های بزرگ در حق کودکان و نوجوانان یمنی متهم کرد و آن را جنایتی وصف نشدنی دانست. در همین راستا یکی از اعضای دفتر سازمان ملل اعلام کرد که حملات هوایی سعودی ها موجب جان باختن شمار بسیاری از کودکان و نوجوانان یمنی در مدرسه، خیابان و یا خانه هایشان شده است.

در پایان این گزارش آمده است: در همین راستا سازمان عفو بین الملل تسریع در روند تحقیق در خصوص کشتار هزاران یمنی از جمله صدها کودک و نوجوان را خواستار شد. به علاوه سازمان حقوق بشر آمریکا نیز در گزارشی عنوان کرد که حملات هوایی به یمن که موجب جان باختن شهروندان شده است، نگرانی ها را در پی داشته است. این سازمان تجاوز عربستان و متحدانش علیه مردم یمن را جنایت جنگی توصیف کرده است. همچنین مقامات محلی در یمن نیز از نمایندگان سازمان ملل درخواست کرده اند عربستان را به دلیل انجام جنایات علیه مردم بی دفاع یمن محاکمه کنند.

کد خبر 3690907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha