۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۰

مدیر صداوسیما فارس:

سریال «سلمان فارسی» در انحصار هیچ استانی نیست

سریال «سلمان فارسی» در انحصار هیچ استانی نیست

شیراز- مدیرکل صداوسیما مرکز فارس گفت: ساخت سریال «سلمان فارسی» در انحصار هیچ استانی نیست.

تقی سهرابی در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه «چرا سریال تلویزیونی سلمان فارسی از سوی مراکز صداوسیمای استان های همجوار پیگیری می شود»، اظهار کرد: مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» پروژه ای چندین ساله است که سازمان صداوسیما وظیفه تولید و ساخت آن را انجام می دهد. از این رو، آنچه ما اطلاع داریم اینکه داوود میرباقری، هنرمند صاحب نظر و اثر در حال آماده سازی این سریال است.

وی با بیان اینکه سریال تلویزیونی سلمان فارسی پروژه ای ملی است، گفت: این مجموعه مربوط به هیچ استانی نیست و بر اساس پژوهش های میدانی و با استناد به اسناد در اختیار کارهای مقدماتی و پیش تولید آن آنجام گرفته و باید وارد مراحل تولید شود.

تولید سریال «امین ولایت» آرزوی مردم و فرهیختگان است

مدیر رسانه ملی در فارس به پروژه ساخت مجموعه تلویزیونی حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) هم گفت: سریال احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) که عنوان اولیه آن «امین ولایت» قرار گرفته یکی از آرزوهای مردم استان و فرهیختگان جامعه است. به هرصورت وجود ذی جود احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) در شهر شیراز و برادران بزرگوار ایشان موجب شد مقام معظم رهبری در سفر تاریخی به فارس عنوان زیبای حرم سوم اهل بیت(ع) را برای استان انتخاب کنند، بنابراین نیاز است همه دستگاه به ویژه نهادهای فرهنگی و هنری از جمله صداوسیما برای معرفی این جایگاه و همچنین شناساندن این شخصیت ارزشمند به اشکل مختلف کار کنند تا بیش از گذشته شخصیت احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) به عنوان امین ولایت و برادر بزرگوار امام هشتم شیعیان به مردم استان، کشور و سایر شیعیان جهان معرفی شوند.

سهرابی به اقدامهای انجام گرفته در این باره اشاره کرد و افزود: از جمله اینها تدوین دانشنامه، کتب مختلف و برنامه های رادیویی و تلویزیونی در قالب های مختلفی از جمله کلیپ، مستند، برنامه های مناسبتی انجام گرفته است.

وی جای اثر نمایشی فاخر را در این باره خالی عنوان کرد و گفت: همچنان که سریال فاخر «مسافر ری» موجب شناخته تر شدن شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به مردم و مخاطبان شد، معتقدیم تولید یک سریال فاخر اسم امین ولایت درخصوص شخصیت امامزاده احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) و برادران عظیم الشأن ایشان در استان فارس موجب شناسایی بیشتر ایشان به مردم می شود.

مدیرکل صداوسیما فارس ساخت مجموعه تلویزیونی «امین ولایت» را مطالبه عمومی جامعه فرهنگی و مردم استان اعلام کرد و ادامه داد: در جمع نخبگان، علمای دینی، فرهیختگان و هنرمندان و دلبستگان به این امامزاده بزرگوار این مطالبه همواره به صداوسیما گوشزد می شود.

سهرابی پیگیری همراه با جدیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز را موجب برداشته شدن گامهایی در این باره ذکر کرد و افزود: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با طرح موضوع پا پیش گذاشته که با تصویب نهایی اعتبار اولیه ای که برای این موضوع در صحن شورا شد گامهای نخستین برداشته می شود.

تولید سریال فاخر رتبه الف همراه با هزینه های سنگین است

وی تولید سریال فاخر رتبه الف را همراه با هزینه های سنگین عنوان کرد و گفت: برای معرفی شخصیت بزرگوار احمدبن موسی، شاهچراغ(ع)  باید همه توان استان بکار گرفته شود تا سریالی درخور و شأن ایشان تولید شود، از این رو بدین خاطر که هزینه های ساخت سریال تاریخی بالاست باید همه استان کمک کنند؛ صداوسیما مرکز فارس هم محوریت کار را به عهده گرفته، لذا از همه علاقه مندان به ویژه جامعه خیرین و شخصیت های حقیقی و حقوقی انتظار داریم در ساخت این مجموعه کلان و فاخر یاری رسان ما باشند.

سهرابی جمع هنرمندان استان فارس را برای ساخت مجموعه تلویزیونی «امین ولایت» به یاری طلبید و یادآور شد: همزمان و در لوای این سریال امکانی فراهم می شود تا تاریخ فارس و شیراز، ظرفیت ها و استعدادهای بررسی می شود و در قالب داستانی تاثیرگذار درقالب اثری فاخر پرداخته خواهد شد.

مدیر رسانه ملی در فارس ترجیح این مرکز را برای کارگردانی سریال امین ولایت استفاده از نیروهای حرفه ای عنوان کرد و گفت: طبیعتا در گستره چنین سریالی ما نیاز داریم از نیروهای حرفه ای استانی و ملی استفاده کنیم، زیرا این پروژه ای ملی محسوب می شود، از این رو ترجیح ما این است که از ظرفیت هرمندان استانی استفاده کنیم، اما به این معنا نیست که از قابلیت ها و توان دیگران غافل شویم. باید ظرفیت ملی را در مسیر ساخت سریال احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) قرار دهیم.

کد خبر 3691607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha