۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۱

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان سمنان:

۱۸ روحانی بر ذبح شرعی دام در کشتارگاه های سمنان نظارت دارند

۱۸ روحانی بر ذبح شرعی دام در کشتارگاه های سمنان نظارت دارند

سمنان - مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به وجود ۱۴کشتارگاه دام و طیور در استان، گفت: ۱۸نفر روحانی در این کشتارگاه ها بر نحوه ذبح شرعی دام ها نظارت دارند.

حجت الاسلام سید حمید رضا سجادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اهمیت تامین غذای حلال به ویژه در حوزه فرآورده های خام دامی ذبح شرعی، دام وطیور در ۱۴کشتارگاه صنعتی و نیمه صنعتی دام و طیور استان توسط۱۸نفرروحانی ناظر شرعی در استان نظارت می شود.

وی ازدیگر وظایف ناظران شرعی را آموزش ذابحان و نظارت برفعالیت آنها است، گفت: برای تمام ناظران شرعی دوره های آموزشی حضوری و غیر حضوری برگزار شده است.

مسئول دفترنمایندگی  ولی فقیه اداره کل دامپزشکی استان سمنان همچنین افزود: تعداد ۵۴  ذابح مجاز و آموزش دیده که همگی دارای کارت ذبح شرعی و بهداشتی هستند در کشتارگاه های دام وطیور استان فعالیت دارند و همه دام ها ی سبک وسنگین وطیور به وسیله دست و طبق اصول شرعی ذبح می شوند.

سجادی اظهارداشت: در دوماهه ابتدایی سال ۹۵تاکنون تعداد ۲۹ هزار و ۲۱۴ راس دام سبک و سنگین و تعداد یک میلیون و ۸۲۴ هزارو ۸۸۲ قطعه طیور با نظارت ناظران شرعی و بهداشتی دامپزشکی در استان کشتار شده اند.

وی درپایان اظهار داشت: مصرف کنندگان می توانند با اطمینان کامل از گوشت های تولیدی در کشتارگاه های استان که دارای مهر و برچسب دامپزشکی است و با خیال راحت از حلال بودن گوشت اطمینان پیدا کرده و آنرا مصرف کنند.

همچنین در این راستا مقدار سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم  اجزاء حرام جمع آوری و با نظارت ناظران بهداشتی معدوم شد.

کد خبر 3691754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha