۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۶

برگزاری بیست‌وچهارمین دوره مسابقات قرآنی غرب آفریقا در سنگال

برگزاری بیست‌وچهارمین دوره مسابقات قرآنی غرب آفریقا در سنگال

بیست‌وچهارمین دوره مسابقات قرآنی کشورهای غرب آفریقا با حضور رایزن فرهنگی ایران در سنگال برگزار و از نفرات برتر تجليل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آيين اختتامیه بیست‌وچهارمین دوره مسابقات قرآنی کشورهای غرب آفریقا که هر ساله از سوی اتحادیه جوانان مسلمان سنگال و با حضور قاریان و حافظانی از کشورهای سنگال، مالی، موریتانی و گامبیا برگزار می‌شود، با حضور سید حسن عصمتی، رایزن فرهنگی ایران در ورزشگاه لات دیور شهر تیئس داکار برگزار شد.

در این مراسم که نماينده وزیر جوانان و ورزش حکومت سنگال و جمعي از شخصیت‌های دینی، فرهنگی و سیاسی این کشور حضور داشتند،  تعداد ۱۰ نفر از حافظان و قاریان برتر قرآنی هنر تلاوت قرآن كريم و حفظ خود را به نمایش گذاشتند.

در ادامه، نماینده فرهنگی کشورمان طي سخنانی، دیپلماسی قرآنی را به عنوان شعار رایزنی فرهنگی ایران اعلام كرد و خواستار همگرایی امت اسلامی با تمسک به قرآن کریم شد.

پس از آن، به نفرات برتر اين دوره از مسابقات جوايزي به رسم يادبود اهدا شد. نفرات برتر این مسابقات هرساله جهت حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در کشورهای مصر، لیبی، کویت، ایران و عربستان معرفی می‌شوند.

کد خبر 3691817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha