۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۰۱

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر:

بررسی ۲۸۸ پرونده زمین‌خواری و بیت‌المال در استان بوشهر

بررسی ۲۸۸ پرونده زمین‌خواری و بیت‌المال در استان بوشهر

بوشهر - رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر گفت: ۲۸۸ پرونده زمین‌خواری و بیت‌المال در استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جمادی ظهر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: به منظور مبارزه با زمین خواری با جدیت ورود می‌کنیم و پرونده‌های متعددی در این زمینه در سطح استان بوشهر تشکیل و پیگیری شده است.

وی اضافه کرد: به منظور بررسی وضعیت سه هزار هکتار زمین که به صورت غیرقانونی در استان بوشهر مورد تصرف قرار گرفته بود، ۲۸۸ پرونده تشکیل و موضوع با جدیت مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: سه هزار هکتار از اراضی مذکور در حوزه آب منطقه‌ای، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، پارس شمالی و پارس جنوبی با ارزش ۴۱۸ میلیارد تومان رفع تصرف شد و به دولت برگردانده شد.

اجرای ۱۶۶ فقره پرونده قلع و قمع

وی از اجرای ۱۶۶ فقره پرونده قلع و قمع بنا در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در زمینه مقابله با زمین‌خواری برخوردهای مناسب صورت می‌گیرد.

جمادی در ارتباط با سوالی در مورد عدم استقرار دادگاه در شهر کاکی نیز گفت: برای اینکه یک دادگاه راه‌اندازی شود باید معیارهای لازم برای استقرار دادگاه وجود داشته باشد و باید مکان مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه شهر کاکی با مرکز شهرستان نیز فاصله چندانی ندارد، افزود: مسئولان شهرستان دشتی و بخش کاکی هیچ‌گونه همکاری با دادگستری برای ایجاد دادگاه کاکی نداشتند.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: برای ایجاد و استقرار و راه‌اندازی دادگاه در کاکی تلاش ویژه‌ای داشتیم ولی چون همکاری لازم صورت نگرفت امکان راه‌اندازی دادگاه در کاکی هم‌اکنون وجود ندارد.

کمبود نیروی انسانی و مشکلات اعتباری

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم‌ترین مشکلات در دستگاه قضایی را کمبود نیروی انسانی و مشکلات اعتباری دانست و اضافه کرد: کمتر از ۶۰ درصد چارت اداری مشغول به کار هستند و کل مسئولیت‌ها توسط همین ۶۰ درصد از نیروها انجام می‌شود.

جمادی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز ۳۷ نفر در دستگاه قضایی استان بوشهر جذب و مشغول به فعالیت شدند، بیان کرد: ۵۰  نفر داوطلب متقاضی خدمت در دستگاه قضایی در حال جذب و کارآموزی هستند.

وی از حضور داوطلبان در آزمون جدید بکارگیری نیروی انسانی دستگاه قضایی در استان بوشهر خبر داد و افزود: امیدواریم با افزایش نیروی انسانی بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری را ارائه کنیم.

کد خبر 3691962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha