۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۹

امام‌جمعه نهاوند:

ترویج فرهنگ قرآنی تنها راه برون‌رفت از مشکلات موجود جامعه است

ترویج فرهنگ قرآنی تنها راه برون‌رفت از مشکلات موجود جامعه است

نهاوند- امام‌جمعه نهاوند، با بیان اینکه بیشتر معضلات جامعه به علت دوری از قرآن و معارف اهل‌بیت است، گفت: عمل به فرهنگ قرآنی تنها راه برون‌رفت از مشکلات موجود جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت فرارسیدن میلاد باسعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند با همکاری جامعه القرآن این شهرستان اقدام به برپایی محفل انس با قرآن با حضور قاری بین‌المللی حاج مهدی ساعد کرد.

در این مراسم فرماندار نهاوند، مدیران و کارکنان ادارات و نهادهای شهرستان و تعدادی زیادی از علاقه‌مندان به قرآن و فرهنگ قرآنی حضور داشتند.

حجت‌الاسلام‌ مغیثی امام‌جمعه نهاوند در این مراسم طی سخنانی ضمن تبریک ماه رمضان گفت: شما برادران عزیز توجّه داشته باشید که نظام و جامعه‌ اسلامى با انس روزافزون با قرآن استحکام درونى پیدا می‌کند و استحکام درونى آن چیزى است که جوامع را به راه‌های مطلوب خودشان رهنمون می‌سازد و قدرت برخورد با مشکلات به جامعه می‌دهد و باید بابرکت گرفتن از قرآن و رهنمودهای قرآنی استحکام درونی حاصل شود.

امام‌جمعه نهاوند تنها راه برون‌رفت از مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه را بازگشت به فرهنگ قرآنی و عمل به قرآن دانست و خاطرنشان کرد: اگر ما درجایی مشکلی یا کاستی می‌بینیم دلیل اصلی آن دور شدن از آیات الهی است.

وی افزود: انس با قرآن ایمان را تقویت، توکّل به خدا و اعتماد به وعده‌ الهى را زیاد و ترس و خوف از مشکلات مادّى را در انسان کم می‌کند.

وی ادامه داد: انس با قرآن انسان‌ها را تقویت روحى می‌کند، اعتمادبه‌نفس می‌دهد، راه‌هاى تقرّب به خدا را براى انسان روشن می‌کند. آن‌چنان‌که پیغمبر گرامی اسلام فرمودند که دو چیز گران‌بها را در بین امتم خواهم گذاشت یکی قرآن کریم و دیگری عترت که همان سیره اهل‌بیت است.

در ادامه حاج مهدی ساعد قاری بین‌المللی که به‌عنوان مهمان در مراسم حضور داشتند به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداخت.

حسن ختام برنامه تلاوت آیات وحی بود که توسط ۱۰ نفر از قاریان برجسته شهرستان نهاوند برگزار شد.

کد خبر 3692612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha