۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۴۰

در روستای طلحه دشتستان 

نخستین خانه هلال استان بوشهر افتتاح شد

نخستین خانه هلال استان بوشهر افتتاح شد

بوشهر - خانه هلال روستای طلحه از بخش بوشکان شهرستان دشتستان با حضور فرمانداردشتستان، مدیرعامل هلال احمر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان بوشهر، مدیر عامل جمعیت هلال احمر گفت: یکی از طرح های جدیدی که امسال از سوی جمعیت هلال احمر ابلاغ شده راه‌اندازی خانه هلال در استان‌ها است که به صورت پایلوت در یکی از مناطق محروم روستایی به اجرا در می‌آید.

حسین درویشی با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف خانه‌های هلال بهره‌گیری از توانمندی‌های مردم در روستاها است، گفت: خانه هلال از اعضای جوان، داوطلب و امدادگر تشکیل و نیز همه برنامه ها در این خانه توسط اعضا اجرا می شود وارائه فعالیت های عام المنفعه و امدادی برای اقشار مختلف مردم از ویژگی های این خانه به شمار می رود.

وی افزود: یکی دیگر از مزیت های برپایی این خانه ها که به نوعی از اهداف آنها تلقی می شود کاهش تلفات و خسارات در هنگام حوادث است چرا که اعضا در این خانه ها آموزش‌های لازم برای امدادرسانی را کسب می‌کنند.

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر اظهار داشت: علت انتخاب روستای طلحه به عنوان خانه هلال روستایی، سخت بودن دسترسی، کم‌برخوردار بودن و حادثه‌خیز بودن این منطقه بوده است. 

وی تصریح کرد: جذب و ساماندهی اعضا، ترویج صلح و نوع‌دوستی، ارائه آموزش‌های امدادی، تشکیل تیم های امداد ونجات روستایی، شناسایی خیران روستا، برگزاری مانورهای امدادی، ارائه خدمات به نیازمندان از اهداف خانه‌های هلال است.

وی اضافه کرد: در خانه هلال زمینه حضور و مشارکت واقعی و موثر اقشار جامعه در فعالیت‌های امدادی و بشر دوستانه و ارائه خدمات اجتماعی و عام‌المنفعه با ایجاد ساختارهای داوطلب‌محور فراهم شده است و با همکاری هرچه بیشتر شوراها و دهیاری‌ها برای توانمندسازی ساکنین روستاها با در اختیار گذاشتن فضای مناسب می‌توان برای احداث خانه هلال اقدام کرد تا در صورت بروز حوادث و تا زمان رسیدن رسیدن نیروهای امدادی، هر فرد امدادگر خانواده خود باشد.

 به گزارش خبرگزاری مهر، پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر به ویزیت رایگان اهالی روستا پرداختند و ایستگاه نقاشی کودکان برپا شد و هدایایی از طرف جمعیت هلال احمر به آنان اهدا شد.

کد خبر 3693267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha