۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۶

دیدار روسای جمهور چین و پاکستان در تاشکند/برگزاری اجلاس شانگهای

دیدار روسای جمهور چین و پاکستان در تاشکند/برگزاری اجلاس شانگهای

رئیس جمهور پاکستان که برای شرکت در اجلاس شانگهای به ازبکستان سفر کرده است با همتای چینی خود دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «پاکستان»، «ممنون حسین» رئیس جمهور پاکستان که برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به تاشکند سفر کرده است با «شی جی پینگ» رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ممنون حسین از رئیس جمهور چین بدلیل حمایت پکن برای عضویت پاکستان در گروه تامین کنندگان هسته ای و نیز اعلام حمایت در پایان  یافتن حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در داخل خاک پاکستان تشکر کرد.  

وی در ادامه افزود: هر دو کشور عزم راسخی برای اجرایی کردن پروژه کریدور مشترک اقتصادی دارند. دشمنان چین جایی در پاکستان نخواهند داشت. حمایت چین از تمامیت ارضی پاکستان ستودنی است.

لازم به ذکر است اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با حضور سران کشورهای ذینفع در ۲۳ و ۲۴ ژوئن در تاشکند برگزار می شود. گزارشها حاکی از آن است در این اجلاس هند و پاکستان به عضویت دایم سازمان همکاری شانگهای در می آیند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو ناظر در این سازمان همکاری می کند و امید می رود در آینده ایران نیز به عضویت دایم این سازمان درآید.

شایان ذکر است کشورهای چین، روسیه، تاجیکستان، قزاقستان، قیرقیزستان و ازبکستان از اعضای دایم این سازمان بشمار می روند. جمهوری اسلامی ایران عضو ناظر این سازمان است.

گزارشها حاکی از  آن است «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در این اجلاس به تاشکند سفر می کند.

کد خبر 3693472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha