۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹

رئیس ستاد جدایی از اتحادیه اروپا:

«کامرون» برای اجرای «برگزیت» در قدرت بماند

«کامرون» برای اجرای «برگزیت» در قدرت بماند

همزمان با بلند شدن زمزمه هایی مبنی بر لزوم استعفای نخست وزیر انگلستان، اکثر محافظه کاران همچنان وی را به عنوان اجرا کننده طرح «برگزیت» می پذیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «متیو الیوت» رئیس ستاد جدایی از اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرگزاری «رویترز» از تمایل اندک هم حزبی های محافظه کار «دیوید کامرون» نخست وزیر بریتانیا برای استعفای وی همزمان با مشخص شدن نتیجه نهایی همه پرسی تاریخی این کشور خبر داد.

کامرون بر خلاف بسیاری از هم حزبی های خود موافق تداوم حضور انگلستان در اتحادیه اروپا بود حال آنکه نتیجه همه پرسی نشان داد که مردم این کشور خواسته دیگری دارند.

به گفته الیوت، اگرچه زمزمه هایی مبنی بر لزوم استعفای کامرون وجود دارد، اکثر محافظه کاران خواهان تداوم نخست وزیری وی به عنوان کسی هستند که باید طرح جدایی یا «برگزیت» را به مرحله اجرا بگذارد.

وی در این باره گفت: لزومی ندارد که ماده ۵۰ به این سرعت اعمال شود چراکه این اقدام خردمندانه نیست. بهترین راه آن است که به کامرون فرصت دهیم تا با اعضای کابینه، پارلمان و همچین دیگر اعضای اتحادیه اروپا گفتگو کند.

ناگفته نماند که تا کنون هیچ یک از اعضا، ماده ۵۰ پیمان اتحادیه اروپا را که معرف چگونگی خروج  از این بلوک اقتصادی –سیاسی است اجرا نکرده است و بریتانیا اولین کشوری است که این روند را تجربه خواهد کرد.

کد خبر 3694020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha