۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

هیئت های مذهبی در زنجان با سامانه طوبی ازفضای سنتی خارج می شوند

هیئت های مذهبی در زنجان با سامانه طوبی ازفضای سنتی خارج می شوند

زنجان- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه هیئت های مذهبی در سطح استان با سامانه طوبی از فضای سنتی خارج می شوند، گفت: اجرای طرح طوبی گام مهمی در ساماندهی هیئت‌های مذهبی است.

حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری در گفتگو با خبرنگار مهر از فعال بودن ۷۴ خانه عالم در سطح استان زنجان خبر داد.

وی به ظرفیت‌های موجود اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان اشاره کرد و گفت: این اداره کل قابلیت توسعه و افزایش را دارد و در حال حاضر هشت کتابخانه حوزه دینی و  ۴۱ باب کتابخانه و شبستان فعال دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از ثبت‌نام ۹۴۲ مبلغ و مبلغه در سامانه سجام خبر داد و گفت: سجام سامانه‌ای است که مدیریت شبکه را بر عهده دارد و مبلغ و مبلغه که در هر حوزه‌ای فعالیت می‌کند شناسایی شود.

صفی یاری از وجود ۱۵۰ موسسه و خانه قرآنی در سطح استان زنجان خبر داد و گفت: این تعداد مرکز قرآنی از سازمان اداره کل مجوز فعالیت گرفته‌اند و این مؤسسات قرآنی شهری و روستایی هستند.

فعالیت ۱۴۹۳ هیئت مذهبی در زنجان

وی از فعالیت هزار و ۴۹۳ هیئت مذهبی در سطح استان زنجان خبر داد و گفت: این تعداد هیئت مجوز فعالیت از اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان  را دارند و برای ثبت هیئت ها فرآیند و چارچوب خاصی تعیین شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به سامانه طوبی اشاره کرد و یاد آور شد: سامانه طوبی باعث می‌شود که هیئت‌های مذهبی از فضای سنتی خارج شوند.

شناسایی ۱۱۷۳ مداح در زنجان

صفی یاری از شناسایی هزار و ۱۷۳ مداح در استان زنجان خبر داد و گفت: اطلاعات این تعداد مداح در سامانه طوبی ثبت‌شده و سامانه طوبی باهدف یکپارچه‌سازی ثبت اطلاعات کانون‌ها و تشکل‌های زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی، راه‌اندازی شده است.

وی  افزود: راه‌اندازی این سامانه اقدام مناسبی در راستای ثبت اطلاعات کانون‌های فرهنگی و مذهبی، کانون مداحان، انجمن‌های اسلامی و تشکل‌های مذهبی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: با راه‌اندازی این سامانه اگر پس‌ازاین نیز کانون یا تشکلی اقدام به فعالیت کند، در ابتدا اطلاعات آن در سامانه طوبی ثبت می‌شود.

صفی یاری افزود: سامانه طوبی (بانک اطلاعات تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی) از هشتم اردیبهشت‌ماه امسال راه‌اندازی شده است و  تشکل‌های دینی می‌توانند به‌صورت الکترونیکی اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند.

وی تصریح کرد: ۲۲ کانون تبلیغی در استان زنجان وجود دارد.

کد خبر 3695279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha