۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۸

معاون ستاد دیه کشور:

۹۵ هزار زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند/۱۲ هزار نفر در انتظار آزادی

۹۵ هزار زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند/۱۲ هزار نفر در انتظار آزادی

بوشهر - معاون اجرایی ستاد دیه کشور گفت: طی ۲۷ سال فعالیت ستاد دیه کشور تا کنون بیش از ۹۵ هزار زندانی جرایم غیرعمد آزاد شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید احسانی ظهر یکشنبه در جشن گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد استان بوشهر اظهار داشت: ستاد دیه کشور دارای ۲۷ سال سابقه فعالیت است که تاکنون زمینه آزادی ۹۵ هزار و ۹۸۵ زندانی جرائم غیرعمد با همکاری ستاد و خیرین فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه شش درصد از زندانیان کشور را زندانیان جرایم غیرعمد تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: ۱۲ هزار زندانی در نقاط مختلف کشور در انتظار کمک‌های خیرین و آزادی از زندان هستند.

معاون اجرایی ستاد دیه کشور با بیان اینکه بیشترین تعداد زندانیان جرایم غیر عمد کشور مربوط به استان‌های تهران و فارس است، خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان نیز کمترین تعداد زندانی جرایم غیرعمد کشور را دارد.

وی بیان کرد: در سال جاری سه میلیارد ریال توسط مقام معظم رهبری، ۲.۵ میلیارد ریال توسط رئیس‌جمهور، ۵۰۰ میلیون ریال توسط رئیس مجلس و ۵۰۰ میلیون ریال توسط رئیس قوه قضائیه به ستاد دیه کشور کمک شده است.

احسانی با اشاره به آزادی هشت هزار و ۵۶۵ زندانی به هفت هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال بدهی در سال گذشته، ادامه داد: اولیای دم و شکات بزرگترین نیکوکاران در جامعه هستند و از این میزان بدهی، معادل ۳۸ درصد این بدهی‌ها از اولیای دم و شکات رضایت گرفته شد.

وی از نفقه، مهریه و حوادث رانندگی و کارگاهی به‌عنوان بیشتر عنوان جرایم این زندانیان نام برد و افزود: استان بوشهر در زمینه برگزاری جشن‌های گلریزان در کشور پیشتاز است و ۲۴ جشن از مجموع ۲۶۴ جشن گلریزان در استان بوشهر برگزار می‌شود.

معاون اجرایی ستاد دیه کشور با اشاره به وجود ۱۰۶ زندانی جرایم غیرعمد با ۱۴۶ میلیارد ریال بدهی در استان بوشهر، گفت: سال گذشته ۱۲۴ زندانی جرایم غیرعمد با ۱۲۷ میلیارد ریال بدهی آزاد شدند.

کد خبر 3695988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha