۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۴

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی سازمان تحقیقات کشاورزی:

تقاضامحور کردن تحقیقات کشاورزی در برنامه است

تقاضامحور کردن تحقیقات کشاورزی در برنامه است

همدان - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و پایش امور پژوهشی سازمان تحقیقات، ‌ آموزش و ترویج کشاورزی گفت: سازمان تحقیقات کشاورزی به دنبال اثربخشی است و تحقیقات را تقاضامحور دنبال می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش فتح‌الله‌ طالقانی ظهر چهارشنبه در مراسم معارفه رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی همدان با بیان اینکه مرکز همدان ۹ رقم بذر محصولات کشاورزی را ارائه کرده است، اظهار داشت: این مرکز در تهیه ۶ رقم مجری اصلی و در سه رقم همکار اصلی بوده است.

طالقانی مرکز تحقیقات همدان را از مراکز فعال کشور برشمرد و با بیان اینکه تأسیس شرکت دانشبنیان «بذر اکباتان» از جمله اقدامات همدان در راستای واگذاری امور به بخش خصوصی است، گفت: این رویه باید تقویت شود.

مدیرکل دفتر برنامهریزی و پایش امور پژوهشی سازمان تحقیقات، ‌ آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه سازمان تحقیقات کشاورزی به دنبال اثربخشی است و تحقیقات را تقاضامحور دنبال می کند، گفت: در حال حاضر ۴۰۰۰ شرکت دانشبنیان در کشور وجود دارد از این تعداد ۱۳۰۰ شرکت در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند.

طالقانی با تاکید بر استفاده از ظرفیت هیئت علمی دانشگاه‌ها در حوزه کشاورزی و بهره مندی ‌از تکنولوژی روز دنیا، عنوان کرد: میزان فرصت‌های مطالعاتی در سال گذشته به ۱۲ مورد افزایش یافته و این درحالی است که این آمار در سال های گذشته نزدیک به صفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در مرکز تحقیقات کشاورزی همدان ۴۰ عضو هیئت علمی و ۷۰ محقق فعال هستند، گفت: باید ارتباط بین مرکز تحقیقات و سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیشتر شود چراکه در همدان ارتباط خوبی بین دو نهاد وجود ندارد.

کد خبر 3698292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha