۱۰ تیر ۱۳۹۵، ۸:۰۴

امام جمعه قزوین

مدیریت زکات موجب جلوگیری از هدر رفت اموال مردم می شود

مدیریت زکات موجب جلوگیری از هدر رفت اموال مردم می شود

قزوین- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: مدیریت زکات باید جدی گرفته شود تا بتوان از هدر رفت اموال مردم جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار مهر،آیت الله عبدالکریم عابدینی چهارشنبه شب در همایش استانی زکات که در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهارداشت: اگر زکات در جامعه اسلامی به فراموشی سپرده شده و کم رنگ شود اقتصاد دچار مشکل می شود و اگر اخلاق مهجور شود آسیب های اجتماعی افزایش می یابد و اگر جهاد فراموش شود خوار و ذلیل می شویم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: پیامبر می فرمایند از اموال خود صدقه دهید تا برکت در مالتان بیشتر شود و هر کس به فریضه ها پایبند باشد به سعادت می رسد.

نماینده ولی فقیه در استان یادآورشد: کسانی که اهل زکات نباشند ولایت و حقایق را درک نمی کنند و هر کس به زکات پایبند باشد موجب پاکی و تطهیر مال می شود.

وی اضافه کرد: مودیان زکات با انجام این فریضه مال خود را تطهیر کرده اند و به آرامش روحی رسیده اند و اگر باور داشته باشیم زکات چقدر برکت دارد هرگز آن را فراموش نمی کنند.

آیت الله عابدینی گفت: پس از خشک شدن دریاچه ارومیه دولت قرار بود ۷۹۰ میلیارد تومان برای احیاء آن هزینه کند که به مشکلات اعتباری برخورد کرد اما لطف الهی شامل حال مردم شد و بارش های اخیر موجب دمیدن جانی دوباره در این دریاچه شد که شاید هزاران میلیارد هم قادر به تامین آن نبود.

وی گفت: با تقوی و حرکت در مسیر ارزشها و احکام الهی می توان به نتیجه رسید و بی تقوایی موجب گسترش ظلم،کینه و عداوت و اختلاف و تقوی موجب رزق و برکت و گشایش در امور می شود.

عابدینی تصریح کرد: با مدیریت زکات باید از هدر رفتن اموال مردم جلوگیری شود تا کارها سرو سامان گیرد.

امام جمعه قزوین اظهارداشت: نماز، روزه، زکات، حج و ولایت از ستون های دین است و اگر در جامعه اسلامی به آنها توجه کنیم به سعادت می رسیم.

کد خبر 3698711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha