۱۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۳

بانو علویه همایونی در سن ۹۹ سالگی درگذشت

بانو علویه همایونی در سن ۹۹ سالگی درگذشت

اصفهان - بانو علویه همایونی از عالمان شیعی، امروز صبح در سن ۹۹ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرنگار مهر، بانو زینت‌السادات علویه همایونی از عالمان شیعی و از شاگردان بانو امین اصفهانی صبح امروز بر اثر بیماری و کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

زینت‌السادات همایونی، متولد ۱۲۹۶ شمسی و مشهور به بانو همایونی از نزدیک‌ترین شاگردان بانو امین اصفهانی است. او نخستین دانشجوی زن دانشکده وعظ و تبلیغ تهران (دانشکده الهیات کنونی) است.

بانو همایونی «مکتب فاطمه(س)» را به منظور ایجاد محیطی اختصاصی برای تحصیل زنان در علوم دینی پایه‌گذاری کرد. وی در سال ۱۳۸۸ چهره ماندگار جمهوری اسلامی ایران شد و در سال ۱۳۹۰ در همایش «امینه امین» و  ۲۵ فروردین امسال هم در آیینی برای نکوداشت مقام علمی او  مورد تجلیل قرار گرفت. از بانو همایونی آثاری در زمینه علوم اسلامی و معارف اهل بیت منتشر شده است.

وی اولین دانشجوی زن رشته الهیات در دانشگاه است که در سال ۱۳۴۳ در امتحان ورودی پذیرفته شد. بانو علویه همایونی در سال ۱۳۴۴ با امتیاز بانو امین اولین حوزه علمیه زنان در ایران را در اصفهان بنام «مکتب فاطمه(س)» تاسیس کرد. همچنین این بانوی پرهیزکار به جز بانو امین، در محضر اساتیدی چون شیخ حیدر علی محقق، صدر کوپایی، اشنی قودجانی کسب علم کرد.

وی در سال ۱۳۸۸ به عنوان چهره ماندگار انتخاب شد.

کد خبر 3699053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
      0 0
      بانوهمایونی از زنانی که بجای بچه داری وشوهرداری ورسیدگی به امورمهم منزل درس رابهانه قرارداده واز زیربارمسئولیت مهمی که خدابرای زن درتربیت فرزندورسیدگی بشوهرشانه خالی میکنندشکایت داشتند.