۱۱ تیر ۱۳۹۵، ۰:۴۵

در گفتگو با مهر مطرح شد:

فعالیت ۲۵۰مربی قرآن و نهج‌البلاغه در اراک/قرآن آموزی به شیوه جدید

فعالیت ۲۵۰مربی قرآن و نهج‌البلاغه در اراک/قرآن آموزی به شیوه جدید

اراک- مدیر موسسه قرآنی اصحاب الثقلین اراک گفت: در حال حاضر ۱۲۰ مربی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم به روش تدبر و همچنین بیش از ۱۳۰مربی نهج البلاغه آموزش دیده در سطح اراک فعالیت آموزشی دارند.

پیمان عین القضاتی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار مهر، در حاشیه همایش «بر آستان جانان» که با هدف تجلیل از فعالان قرآنی، هنرمندان و خانواده های شهدای مدافع حرم اراک، در فرهنگسرای آئینه برگزار شد، اظهار داشت: موسسه اصحاب الثقلین اراک که با نام انجمن نهج البلاغه تاسیس شد در سال ۱۳۸۴، به طور رسمی با نام موسسه اصحاب الثقلین، در حوزه ترجمه و مفاهیم و تدبر در قرآن کریم، نهج البلاغه و معارف قرآنی کار خود را آغاز کرد.

 مدیر موسسه قرآنی اصحاب الثقلین اراک، برپایی دوره های تربیت مربی نهج البلاغه و دوره ترجمه و مفاهیم قرآن کریم به روش تدبر در جزء های ۲۷ و ۲۸ را از برنامه های اجرا شده سال گذشته این موسسه عنوان کرد و افزود: همچنین بیش از ۳۰ نفر از علاقمندان، شیوه جدید قرآن آموزی به نام تفسیر تنزیلی که مبتکر این شیوه حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور است، را طی کرده اند.

عین القضاتی بیان داشت: در سال جاری همایش مهندسی قرآن در «عفاف و حجاب» که بیش از ۶۰۰ نفر از مربیان قرآنی و آموزش و پرورش در آن حضور داشتند به همت این موسسه قرآنی برگزار شد.

دوره تربیت مربی نهج البلاغه، مهرماه سال جاری برگزار می شود

مدیر موسسه قرآنی اصحاب الثقلین اراک اضافه کرد: در سال گذشته دوره تربیت مربی نهج البلاغه با شرکت ۳۰ نفر علاقمند آغاز شد که تداوم این کارگاه آموزشی در مهرماه سال جاری کلید خواهد خورد.

عین القضاتی از برپایی دوره تربیت مربی نهج البلاغه کودکان در اراک خبر داد و افزود: این دوره جدید در برخی از استان های کشور آغاز شده و مقرر است دوره تربیت مربی نهج البلاغه کودکان با مشارکت و همکاری موسسات قرآنی که در این زمینه تجربه دارند در اراک نیز پیگیری شود.

وی اظهار داشت: ما معتقدیم که کلمات امیرالمومنین(ع) در تمامی مراحل زندگی باید با ما همراه باشد، اما روش های آموزش را فرانگرفته ایم و این دوره تربیت مربی نهج البلاغه ویژه مربیان مهد قرآن ها، پیش دبستانی ها و مادران علاقمند دارای فرزندان پنج تا هفت ساله است.

مدیر موسسه قرآنی اصحاب الثقلین اراک گفت: این دوره آموزشی نیز در مردادماه امسال کار خود را آغاز خواهد کرد.

گفتنی است کتابت آیات قرآن کریم، نهج البلاغه و کلمات قصار ائمه اطهار توسط ۴۰نفر از خوشنویسان اراک، از برنامه های جنبی این همایش بود.

در پایان این آئین، از جمعی از فعالان قرآنی، هنرمندان، خانواده های معزز شهدای مدافع حرم و اصحاب رسانه فعال در حوزه قرآنی از جمله ثمین مامقانی نژاد، سرپرست خبرگزاری مهر استان مرکزی، به سبب انعکاس مطلوب اخبار حوزه قرآن، با اهدای لوح تقدیر شد.

کد خبر 3699273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha