۱۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۶

ندای آزادی خواهی در دیار علویان؛

میثاق دوباره در قرارگاه عاشقی/ خروش تکبیر در مازندران

میثاق دوباره در قرارگاه عاشقی/ خروش تکبیر در مازندران

ساری - مردم مازندران با حضورشان در قرارگاه عاشقی، تجلی وحدت و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را به نمایش گذاشتند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: هم‌زمان با روز قدس، نوای حمایت از مظلوم و خشم و انزجار از رژیم اشغالگر قدس و حامیانش در گرمای تابستانه مازندران طنین‌انداز شد.

مازندرانی‌ها آمدند تا در میعادگاه عشق با فلسطین و فلسطینی پیمانی دوباره بندند و بگویند تا آخر ایستاده‌ایم. همه رنگ‌ها به یکرنگ تبدیل و همه مسیرها به یکجا ختم شد و کودکان امروز نیز پابه‌پای جوانهای دیروز و پیران امروز، رسم یکدلی نقاشی کردند و تصویرهایی از پرچم سه رنگ کشور را ترسیم کردند.

خیابان‌ها و کوچه‌های مازندران در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به تدبیر پیرمرادمان به‌روز قدس نام‌گذاری شد، از صبح مملو از حضور مردان وزنانی بود که آمده بودند تا رسمی عاشقی را به‌جا آوردند و میثاق را مهر زنند.

حضور پرشور نمایش وفاداری به آرمان‌های انقلاب و امام راحل است و مازندرانی‌ها با پای جان قدم در مسیرهای ۶۲ گانه راهپیمایی روز قدس گذاشته‌اند. فصل حضور و حماسه همپای دیگر مناطق ایران در دیار علویان نیز خوانده شد و ندای تکبیر و الله‌اکبر، خامنه‌ای رهبر، مرگ بر آمریکا و اسرائیل، در آسمان مازندران طنین‌انداز شد.

 به اعتقاد کارشناسان مختلف در حوزه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و مسائل روز، روز قدس، روز بزرگ فریاد آزادی‌خواهی ملت‌هایی است که دربند ظلم و جور رژیم‌های فاسق و دست‌نشانده هستند که نه‌تنها در برابر این ظلم، حمایتی از سوی حقوق بشر انجام نمی‌شود بلکه با سرکوبی آنان، انزجار آنان را از جهان کفر بیشتر می‌کند و لذا روز قدس، روز دفاع از حقوق مظلومانی است که حق‌وحقوقشان پایمال‌شده است.

محمد برزگر یک فرهنگی از شرق استان مازندران حضور در این راهپیمایی را مشت محکمی بر دهان آمریکا و اسراییل عنوان کرد و گفت: حضور در این راهپیمایی، ادای دین به مردم مظلوم فلسطین و مردم جهان است تا اعلام کنیم که از مظلومیت آنان دفاع می‌شود و این افراد تنها نیستند.

زهرا عبدی از خواهران شرکت‌کننده در این راهپیمایی نیز روز جهانی قدس را روز رسوایی چهره خبیث رژیم صهیونیستی و آمریکا اعلام کرد و گفت: ما بر اساس تکلیفی که بر عهده ما نهاده شده است در این راهپیمایی شرکت کردیم و امیدواریم با همین حضور مردم همیشه درصحنه و اتحاد بتوانیم بر دشمنان و ایادی کفر پیروز شویم.

محمدجواد حق‌جوی از شهروندان خلیل شهری نیز با اعلام اینکه فرهنگ مبارزه با اسرائیل و صهیونیست، یک فرهنگ ناب و اصیل برای آزادی‌خواهان جهان است، به خبرنگار مهر گفت: حضور حداکثری ما در این راهپیمایی درواقع خط بطلانی بر برنامه‌ریزی‌های دشمنان و دستیابی به سرزمین‌های اسلامی است که امروز حضور گسترده مردم بیانگر اتحاد آنان در برابر ایادی کفر است.

امام‌جمعه بهشهر نیز بابیان اینکه روز قدس، یادگار حضرت امام خمینی (ره) و نقطه اتحاد مسلمانان جهان است، اظهار داشت: حضور مردم ما در راهپیمایی روز قدس اعلام ضدیت با استکبار است که در ابعاد گسترده می‌تواند زمینه‌ساز برای حکومت واحد جهان اسلام باشد.

حجت‌الاسلام سید عرب علی جباری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مردم همیشه درصحنه شهرستان بهشهر همواره درصحنه‌های حساس این انقلاب حضور پرشور و فعال درصحنه داشته‌اند و امروز نیز با جوش‌وخروش خاصی در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند و فریادهای محکم و باصلابت مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکای آنان بیانگر دفاع همه‌جانبه از مسلمانان است که وحشت در دل استکبار خواهد انداخته است.

فرماندار بهشهر نیز قدس را نماد وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان دانست و گفت: برگزاری این راهپیمایی در سراسر جهان یک وظیفه انسانی است که به آن جامه عمل پوشانده شده است و این روز بزرگ در سراسر جهان باشکوه خاص برگزار می‌شود.

سید خالق سجادی اظهار داشت: امروز فریاد آزادی‌خواهی مردم مسلمان جهان از دهان مردم مؤمن و روزه‌دار ملت ما در سراسر ایران اسلامی طنین‌انداز شده است که امیدواریم این فریاد آزادی‌خواهی و راهپیمایی‌ها منجر به آزادی کامل قدس عزیز و مردم مسلمان و بی‌دفاع فلسطین و غزه از چنگال رژیم صهیونیستی و استعمارگران شود و همه مردم مسلمان جهان در آزادی و به‌دوراز استعمار و نقض حقوق بشر زندگی کنند.

امام‌جمعه گلوگاه نیز بابیان اینکه روز جهانی قدس روز تجلی حمایت از مظلومان عالم است، اظهار داشت: و امروزه داعش و تکفیری‌ها در عراق و سوریه، مسلمانان و شیعیان را به‌صورت فجیع و اسفناکی قتل‌عام می‌کنند که این حضور مردم در راهپیمایی روز قدس با دهان روزه، حمایت همه‌جانبه از مظلومیت مسلمانان جهان است که تا آزادی قدس و فلسطین عزیز و آزادی همه مسلمانان دربند ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم میراحمدی گفت: روز قدس نماد وحدت و اراده ملت اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی است که بیانگر ایستادگی و استقامت مردم مستضعف و مظلوم در برابر مستکبران است که فرمان تاریخی امام راحل و مظلومیت مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین، زمینه‌ساز این حرکت شده است که هرساله باشکوه خاص در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: روز قدس، عامل ایجاد وحدت بیشتر و تجدیدعهد با آرمان‌های امام راحل است که ملت ایران با فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا بار دیگر به جهانیان نشان می‌دهند که اسرائیل باید از صحنه روزگار محو و نابود شود.

فرماندار گلوگاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از روز جهانی قدس به‌عنوان نقطه وصل و اتحاد همه ملت‌های آزادی‌خواه جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین نام برد و گفت: اگر این اتحاد و همبستگی در کشورهای مختلف منطقه و مسلمانان جهان وجود داشته باشد؛ سرنگونی رژیم غاصب اسراییل حتمی است.

محمدرضا تباکی افزود: دفاع از مردم مظلوم و بی‌دفاع سراسر جهان باید در دستور کار ما باشد و نباید از سرنوشت دیگر کشورهای مظلوم منطقه و جهان غفلت شود بلکه باید با اتحاد در برابر ظلم ایستاد دو از مظلوم حمایت شود و کشورهای مظلوم جهان مطمئن باشند که ملت ما هیچ‌گاه آنان را فراموش نمی‌کند و آنان را تنها نخواهد گذاشت.

مردم مازندران با حضور در مسیرهای ۶۲ گانه با مردم مظلوم فلسطین تجدید میثاقی دوباره کردند.

کد خبر 3699466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha