۱۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۶

امام جمعه یزد:

جدیت شهید صدوقی باید سرلوحه کار مسئولان امروز باشد

جدیت شهید صدوقی باید سرلوحه کار مسئولان امروز باشد

یزد ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به جدیت و اهتمام شهید صدوقی گفت: جدیت این شهید بزرگوار امروز باید سرلوحه کار مسئولان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم بزرگداشت شهید صدوقی و فرزند ایشان، حجت الاسلام محمدعلی صدوقی اظهار داشت: شهید صدوقی با وجود همه تواضع و مهربانی که داشت، در امور بسیار جدی بود که این اهتمام و جدیت امروز کمتر در مسئولان مشاهده می‌شود.

وی با برشمردن برخی ویژگی‌های شهید صدوقی بیان کرد: شهید صدوقی به فکر مردم و انقلاب بود و به خانواده انقلابیون سرکشی می‌کرد و با استفاده از ظرفیت خیران، پول و مایحتاج زندگی را به تبعیدی‌ها و خانواده‌های آنها می رساند.

ناصری ادامه داد: شهید صدوقی تواضع بسیاری در امور داشت اما با وجود این همه تواضع و رسیدگی‌هایی که به مردم می کرد، قصد مرید جمع کردن نبود و همواره برای رضای خدا قدم بر می داشت.

شجاعت شهید صدوقی مثال زدنی بود

امام جمعه یزد همچنین با اشاره به شجاعت مثال زدنی شهید صدوقی تصریح کرد: شجاعت شهید صدوقی بی نظیر بود و هر جا که لازم بود حرف حق گفته شود، از بیان آن ابایی نداشت.

وی یادآور شد: شهید صدوقی در زمان مبارزات انقلاب در مسجد حظیره فعالیت می کرد و ساواکی ها جرات نداشتند داخل مسجد بیایند و این ترس آنها از شهید صدوقی سبب شده بود بیشتر اعلامیه ها در حظیره توزیع شود و امور و مبارزات انقلاب در این مسجد شکل می گرفت.

ناصری ادامه داد: او در مقابل بنی صدر نیز شجاعتی مثال زدنی داشت و در مقابل او ایستاد و حرف‌هایش را زد.

وی اظهار داشت: آثار و برکات این عالم بزرگ و فرزانه در زمان حیات و بعد از شهادت ایشان بسیار بود و همت بلند او سبب شده بود تا هر جا دستش می رسید، کاری انجام دهد و مردم از کردستان تا یزد و جنوب کشور از کمک های این شهید بزرگوار بهره مند بودند.

مسئولان وقت استان یزد بهره کافی از وجود شخصیت شهید صدوقی نبردند

ناصری تصریح کرد: متاسفانه در استان یزد نتوانستند آنگونه که لازم است از وجود ایشان بهره مند شوند اما با این وجود تا جایی که با شهید مشورت شد و از وی درخواست شد، کارهای بزرگی انجام گرفت.

در این مراسم که با حضور استاندار یزد، معاونان وی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی، بیت شهید صدوقی و جمع کثیری از مردم در مسجد حظیره برگزار شد، مسئولان به شهید محراب استان یزد ادای احترام کردند.

شهید صدوقی در ۱۱ تیرماه سال ۱۳۶۱ مصادف با ۱۱ رمضان در مسجد ملااسماعیل یزد در حالی که نمازجمعه را برگزار کرده و قصد ترک مسجد را داشت، توسط منافقان به درجه رفیع شهادت رسید و چهارمین شهید محراب لقب گرفت.

۲۹ سال بعد دقیقا در روز ۱۱ تیرماه نیز فرزند برومند این شهید بزرگوار که سال‌ها امام جمعه یزد بود، دار فانی را وداع گفت.

کد خبر 3700398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha