چینی ها توضیح می خواهند؛

شلیک اشتباه یک موشک رابطه پکن- تایپه را آشفته تر کرد

شلیک اشتباه یک موشک رابطه پکن- تایپه را آشفته تر کرد

تایوان از بابت شلیک اشتباه موشکی که جان یک ماهیگیر را گرفت از دولت پکن عذرخواهی کرد حال آنکه چین در ادامه سلسله تنش های موجود بین دو کشور، خواهان توضیح بیشتری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اِن پی آر، خطای غیر عمدی نیروی دریایی تایوان در شلیک یک فروند موشک ضد کشتی به سمت چین که منجر به انهدام یک قایق ماهیگیری و کشته شدن یکی از سرنشینان آن شد، اعتراض شدید دولت پکن را به دنبال داشت.

البته، نیروی دریایی تایوان مراتب عذرخواهی خود را به چین از بابت اشتباهی که در حین رزمایش شبیه سازی اتفاق افتاد اعلام کرده است.

گفته می شود که موشک مافوق صوت شلیک شده به سمت چین پیش ازآنکه به قایق ماهیگیری برخورد کند، فاصله چهل مایل دریایی را پیموده است.

علیرغم آنکه ظاهرا شلیک موشک به سمت چین امری ناخواسته بوده است، دولت پکن هشدار داد که این مسئله می تواند تاثیری جدی بر روی روابط دوجانبه داشته باشد و توضیحی مسئولانه در قبال این پیشامد را خواستار شد.

ناگفته نماند که چین به تایوان به چشم استانی متمرد نگاه کرده و آن را جزئی از تمامیت ارضی خود تلقی می کند.   

رزمایش شبیه سازی پرتاب موشک بدون هماهنگی با چین انجام گرفته است که یکی از دلایل آن قطع مکانیزم ارتباطی در دو سوی تنگه تایوان از هفته گذشته تا کنون عنوان می شود.

لازم به ذکر است که چین مکانیزم ارتباطی دو جانبه را در اعتراض به آنچه که عدم همکاری رئیس جمهور جدید تایوان و تلاش وی برای جدایی طلبی عنوان می شود، قطع کرده است.

کد خبر 3700587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha