۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۱

امروز برگزار می شود؛

اولین رای گیری «توریها» برای انتخاب نخست وزیر انگلستان

اولین رای گیری «توریها» برای انتخاب نخست وزیر انگلستان

اعضای محافظه کار پارلمان بریتانیا در رای گیری سه مرحله ای که نخستین دور آن امروز برگزار می شود، رهبر آینده حزب و نخست وزیر بعدی انگلستان را انتخاب می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، اعضای محافظه کار پارلمان انگلستان امروز سه شنبه نخستین مرحله از انتخاب رهبر آینده خود و در عین حال نخست وزیر جدید بریتانیا را برگزار خواهند کرد.

تا به این جای کار، از میان نامزدهای حاضر در گود رقابت، «ترزا می» وزیر کشور انگلستان پیش از سایرین از توفیق جلب حمایت اعضای توری (حزب محافظه کار) بر خوردار است.

این در حالیست که دیگر رقبای وی را «آندره لید سام» وزیر انرژی، «مایکل گوو» وزیر دادگستری، «استفان کرب» و «لایم فاکس» از اعضای پیشکسوت حزب تشکیل می دهند.

قرار است ۳۳۰ عضو حزب توری رای گیری خود را در فاصله ساعت ۱۱ لغایت ۱۸ به وقت محلی انجام دهند و نتایج هم احتمالا در ساعت ۱۹ اعلام می شود. در این مرحله، ضعیف ترین نامزد از دور خارج می شود.

دور دوم و سوم رای گیری هم در روزهای پنجشنبه این هفته و هفته آینده برگزار می شود. هدف از این اقدام آن است که در نهایت اعضا از بین دو نامزد باقی مانده در صحنه رقابت یکی را در روز ۹ ماه میلادی سپتامبر به عنوان برنده نهایی اعلام کنند.

لازم به ذکر است که دیروز دوشنبه به نامزدها فرصت داده شد تا از برنامه ها و راهکارهای خود به عنوان رهبر آینده حزب محافظه کار دفاع کنند.

در این میان، خانم می بار دیگر بر دیدگاه خود مبنی بر اینکه وضعیت اتباع اتحادیه اروپا که در حال حاضر ساکن انگلستان هستند، پایه و اساس بخشی از مذاکرات جدایی را تشکیل خواهد داد.

می، لیدسام و گوو، هر سه بر حق اتباع اتحادیه اروپا به ادامه سکونت در انگلستان تاکید کرده اند.

«دیوید کامرون» نخست وزیر فعلی بریتانیا به دنبال اعلام نتیجه همه پرسی ۲۳ ژوئن که به جدایی این کشور از اتحادیه اروپا منجر شد، از سمت خود استعفا داد.

کد خبر 3706336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha