۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۲۰:۵۶

رییس سازمان سینمایی:

اگر قصوری در روند درمان کیارستمی بوده است پیگیری می‌شود

اگر قصوری در روند درمان کیارستمی بوده است پیگیری می‌شود

مردم، سینماگران و مسئولان با حضور در موزه سینما در مراسم یادبود عباس کیارستمی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، از آنجا که امشب از ساعت ۲۱ تا ۲۳ مراسم یادبودی برای عباس کیارستمی کارگردان تازه درگذشته در موزه سینما برگزار شد تعدادی از مردم و سینماگران در این محل حاضر شدند.

محوطه موزه سینما با عکس های کیارستمی، شاخه های گل و شمع تزئین شده و تعدادی از شاگردان قدیمی وی نیز به طور خودجوش در مراسم شرکت کرده بودند. هنرمندان حاضر در مراسم دفتر یادگاری را امضا کردند. این دفتر یادگاری برای نگهداری به موزه سینما تحویل داده می شود.

حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران گفت: در روز ۴ فروردین ماه عیادتی از آقای کیارستمی در بیمارستان داشتم. در همان ابتدا او و خانواده اش از من خواستند تا درباره بیماری اطلاع رسانی نکنیم چرا که در تعطیلات نوروز قرار داشتیم و کیارستمی نمی خواست برای دیگران مزاحمتی ایجاد کند.

وی افزود: عمل جراحی وی به خوبی انجام شده بود اما در روز ۱۲ فروردین ماه درست زمانی که می خواست از بیمارستان مرخص شود حال این هنرمند بد شد و ما  بلافاصله به دکتر هاشمی وزیر بهداشت خبر دادیم و وی هر کاری که می توانست برای این هنرمند بزرگ انجام داد.

رییس سازمان سینمایی درباره پیگیری پرونده پزشکی کیارستمی توضیح داد: اگر قصوری در روزهای اول درمان وی انجام شده باشد من اطلاعی ندارم. اما اگر قرار به پیگیری باشد بی شک این پیگیری توسط وزارت بهداشت انجام می شود که البته اعلام شده است این کار را انجام می دهند و اگر ثابت شود قصوری شده است پیگیری می کنند.

وی در مورد برگزاری مراسم تشییع پیکر این هنرمند بیان کرد: برنامه ریزی برای این مراسم باید با نظر خانواده این هنرمند انجام شود. یکی از پیشنهادات برای برگزاری مراسم موزه سینما و دیگری کانون پرورش فکری است اما بی شک جایی انتخاب می شود که در شان این هنرمند است.

ایوبی در مورد محل دفن پیکر کیارستمی گفت: این هنرمند درباره  محل دفن خود وصیتی کرده است که به زودی محل آن اعلام می شود. همچنین زمان بازگرداندن پیکر کیارستمی تا الان به جمعه شب اطلاع داده شده است.

این مدیر سینمایی درباره اکران فیلم های کیارستمی عنوان کرد: سال گذشته در جشنواره جهانی فجر بزرگداشت این هنرمند برگزار شد و فیلم های او به نمایش درآمد. فیلم های کیارستمی آثاری است که همیشه دیده می شود.

ایوبی در پایان گفت: این احتمال وجود دارد که پوستر امسال جشنواره فجر مزین به تصویر این هنرمند باشد اما هنوز تصمیم جدی در مورد آن گرفته نشده است.

اصغر فرهادی، رخشان بنی اعتماد، محمدعلی سجادی، لوریس چکناواریان و ... از جمله حاضران در مراسم بودند.

همچنین گفته می شود پیکر این هنرمند جمعه به ایران می رسد و مراسم تشییع شنبه برگزار خواهد شد. این خبر هنوز از سوی منابع رسمی تایید نشده است.

این خبر تکمیل می شود...

کد خبر 3706777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha