تحولات سوریه؛

وقوع انفجار در حلب و الحسکه/ سقوط پهپاد آمریکا در حومه الرقه

وقوع انفجار در حلب و الحسکه/ سقوط پهپاد آمریکا در حومه الرقه

وقوع انفجار در «حلب» و «الحسکه» و سقوط هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در حومه «الرقه» از جمله تحولات و اخبار سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، در پی انفجار انتحاری در «حی الصالحیه» شهر الحسکه واقع در شمال شرقی سوریه دست کم ۳۰ نفر کشته و زخمی شدند.

در این حادثه، تروریست انتحاری که سوار بر یک موتورسیکلت بود کمربند انفجاری خود را منفجر کرد که در پی آن دست کم ۱۲ نفر کشته و ۱۸ نفر دیگر زخمی شدند.

در عین حال مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن ۱۶ نفر در این انفجار انتحاری خبر داد. خبرگزاری رسمی سانا هم از افزایش شمار کشته های این انفجار به ۱۰ نفر و زخمی ها به ۲۷ نفر خبر داد.

شبکه الجزیره اعلام کرد که گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار انتحاری را که نیروهای کرد در الحسکه را هدف قرار داده بود، برعهده گرفته است.

در همین حال شبکه المیادین گزارش داد که عناصر داعش یک خودروی بمب گذاری شده را در شمال «منبج» واقع در حومه شمال شرقی حلب منفجر کردند.

از سوی دیگر وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه از سقوط یک هواپیمای بدون سرنشین این کشور در شمال سوریه در پی از دست دادن کنترل آن خبر داد. در همین حال خبرگزاری «اعماق» وابسته به گروه تروریستی داعش مدعی شد که عناصر این گروه هواپیمای بدون سرنشین مذکور را در نزدیکی شهر الطبقه در حومه الرقه سرنگون کرده اند.

در همین حال ارتش سوریه یک خودروی متعلق به تروریست ها را که مجهز به تیربار سنگین بود در منطقه «کنسبا» در حومه شمالی لاذقیه منهدم کرد. ارتش سوریه همچنین طی کمینی در حومه شرقی درعا شماری از تروریست ها را کشته و زخمی نموده و ۳ تروریست را هم اسیر نمود.

منابع خبری همچنین از پیشروی ارتش سوریه به سمت منطقه «میدعا» در غوطه شرقی دمشق و کشته و زخمی شدن شماری از تروریست های گروه موسوم به «جیش الاسلام» خبر دادند.

کد خبر 3706810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha