۱۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۵

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

ضرورت توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهریار احساس می‌شود

ضرورت توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهریار احساس می‌شود

شهریار- عضو شورای اسلامی شهر شهریار گفت: توسعه ایستگاه های آتش نشانی در این شهر با عنایت به وسعت منطقه ای و کثرت جمعیتی موجود،ضرورتی اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

علیرضا رضایت در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به نقش حائز اهمیت تجهیزات سخت افزاری و امکانات زیرساختی در حوزه مدیریت بحران اظهار داشت: یکی از مراکز تأثیرگذار در دفع مخاطرات و حوادث غیرمترقبه و غیر قابل پیش بینی در حوزه شهری ایستگاههای آتش نشانی هستند.

عضو شورای اسلامی شهر شهریار گفت: برخی گمان می کنند تنها وظیفه آتش نشانی، اطفای حریق است، اما حضور به موقع نیروهای آتش نشانی در کاهش ضریب صدمات جانی و خسارات مالی بسیاری از حوادث و مخاطرات غیرقابل پیش بینی موثر و تعیین کننده است.

وی افزود: با یک ارزیابی کلی به روشنی درمی یابیم که شهر شهریار با عنایت به موقعیت خاص منطقه ای، پهنه وسیع جغرافیایی و کثرت جمعیتی از لحاظ تعداد مراکز آتش نشانی با کمبود و محدودیت هایی مواجه است.

رضایت گفت: یکی از دغدغه های جدی مرتبط با این عرصه، نیروی انسانی فعال در این حوزه است که لزوم تقویت و افزایش آن احساس می شود.

عضو شورای اسلامی شهر شهریار عنوان کرد: در حال حاضر بخشی از کمبود نیرو در این سازمان، از طریق نیروهای شهرداری پوشش داده می شود که باید نسبت به افزایش نیروهای تخصصی در این بخش اقدامات لازم عملیاتی شود.

وی افزود: در گذشته رایزنی ها و مکاتبات بسیاری در این خصوص با دستگاه ها و نهادهای مسئول انجام شده و امیدواریم در آینده مراکز و ایستگاه های آتش نشانی با افزایش هر چه بیشتری همراه شود.

رضایت گفت: کارشناسان، زمان استاندارد حضور مأموران آتش نشانی در محل حادثه را دو دقیقه عنوان می کنند که تحقق این امر مستلزم تأمین امکانات سخت افزاری، تجهیزانی و نیروی انسانی تخصصی خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر شهریار یادآور شد: می طلبد تقویت و توسعه امکانات زیرساختی و نیروی انسانی در مراکز آتش نشانی مجدانه در دستور کار قرار گیرد تا پوشش خدماتی از سوی ایستگاه های مستقر در مناطق متعدد شهر شهریار در دایره ای گسترده تر و به نحو هرچه مطلوب تر عملیاتی شود.

کد خبر 3707207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha