۱۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹

انتقام سخت از پلیس آمریکا/۱۱ نفر در مینه سوتا کشته و زخمی شدند

انتقام سخت از پلیس آمریکا/۱۱ نفر در مینه سوتا کشته و زخمی شدند

در جریان اعتراضات علیه تیراندازی ماموران پلیس آمریکا به سیاه‌پوستان، در دالاس تیراندازی‌هایی رخ داد که به کشته شدن چهار نفر از نیروهای پلیس انجامید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در جریان تظاهرات اعتراضی علیه کشته شدن دو مرد سیاهپوست در ایالت‌های مینه‌سوتا و لوئیزیانا که در شهر دالاس برگزار شده بود، دستکم دو تک‌تیرانداز به به سوی مامورانی که جهت حفظ نظم در محل حضور داشتند، شلیک کردند.

دیوید اُ براون، رییس پلیس دالاس در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه تن از نیروهای پلیس‌ که از جمله مجروحان بودند، در شرایط وخیم به سر می‌برند.

وی افزود تک تیراندازان عامل این حادثه از بالا اقدام به تیراندازی کرده بودند.

در تصاویر تلویزیونی که به صورت زنده پخش شد، معترضان که در مرکز شهر دالاس تجمع کرده بودند، هنگام تیراندازی متفرق شده و به دنبال پناهگاه می‌گشتند.

اعتراضات عمدتا مسالمت‌آمیز، به تیراندازی و کشته‌شدن یک شهروند سیاه‌پوست در لوئیزیانا، در پی کشته‌شدن یک شهروند سیاه‌پوست دیگر به دست یکی از افراد پلیس در مینه‌سوتا، روندی متشنج به خود گرفتند.

خبرگزاری رویترز می‌گوید پس از تیراندازی در مینه‌سوتا، افزایش تنش‌ها در تظاهرات به وضوح قابل رویت است.

طی روزهای گذشته در جریان تیراندازی پلیس در باتون‌روژ در لوئیزیانا یک شهروند سیاه‌پوست کشته شد. اندکی بعد ۱۷۰۰ کیلومتر دورتر از باتون‌روژ، در مینه‌سوتا، تیرانداز مشابهی رخ داد و یک شهروند سیاه‌پوست دیگر در تیراندازی پلیسی، که خودوری او را به دلیل خرابی چراغ عقب آن متوقف کرده بود، کشته شد.

در این مورد اخیر دوست‌ فرد کشته‌شده که در خودرو همراه او بود، تصاویر واقعه را به صورت زنده از شبکه اجتماعی فیس‌بوک پخش کرد. این فیلم سپس به طور گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. در لوئیزیانا نیز تصاویر فرد کشته‌شده توسط تلفن همراه ثبت شده‌است.

در هر دو مورد از وزارت دادگستری خواسته شده است که تحقیقاتی انجام دهد.

کد خبر 3707547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha