۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۷

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران:

۲۵ درصد شالیزارهای مازندران مکانیزه کشت شد

۲۵ درصد شالیزارهای مازندران مکانیزه کشت شد

ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه امسال ۲۵ درصد برنج استان مکانیزه کشت شد، گفت: امسال ۲۰ درصد قیمت دستگاه‌های نشاکار کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، دلاور حیدرپور ظهر شنبه در حاشیه بازدید از برداشت مکانیزه برنج استان خاطرنشان کرد: به طور جدی به دنبال تجهیز و نوسازی در مزارع هستیم و امسال برای ۱۰ هزار هکتار از مزارع استان طرح تجهیز و نوسازی پیش بینی شده است و در سفر رییس جمهور به مازندران ۵۰۰ میلیارد ریال برای این طرح مصوب شد.

وی بیان کرد: ۸۰ هزار هکتار از زمین‌های استان در ۶ ماهه دوم دچار ماندابی است و نمی‌توان به جز برنج کشت دیگری انجام داد که ضرورت دارد طرح زهکشی در استان انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه میزان مصرف کود در استان کمتر از سایر استان‌ها است، اضافه کرد: مصرف کود بویژه کود اوره در مزارع جدی‌تر باشد تا عملکرد بالا رود و محصول سالم تولید شود.

حیدرپور گفت: متاسفانه در برخی محافل صحبت از مصرف بالای سم و ابتلا به سرطان در مازندران می‌شود که به صراحت اعلام می‌کنم راغب به استفاده زیاد مصرف سم نیستیم اما برای جلوگیری از خسارت محصول از روش‌های مختلف استفاده می کینم که یکی از روش‌ها استفاده از سم است و میزان مصرف سم در هکتار در مازندران از میزان مصرف سم در مزارع آمریکا و اروپا کمتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: در دهه ۷۰ حدود ۱۲ هزار تن سم در مزارع مازندران مصرف می‌شد که اکنون به کمتر از ۴ هزار تن رسیده است.

حیدرپور  یکی از مشکلات کشاورزان استان را تأمین منابع آبی دانست و افزود: آب به اندازه کافی در استان وجود دارد اما به دلیل عدم ذخیره در برخی مواقع دچار کم آبی می‌شویم که لازم است سدهایی که وزارت نیرو در دست اجرا دارد به زودی به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان تحت پوشش سد هراز است که با احداث این سد می‌توان منابع آبی مطمئنی داشت.

۲۱۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران به زیرکشت برنج رفت.

کد خبر 3708509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha