«ابراهیم غالی» دبیرکل جدید پولیساریو شد

«ابراهیم غالی» دبیرکل جدید پولیساریو شد

«ابراهیم غالی» به عنوان جانشین «محمد عبدالعزیز» که در ماه گذشته درگذشت، به دبیرکلی جبهه پولیساریو انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، جانشین «محمد عبدالعزیز» دبیرکل جبهه پولیساریو که در ماه خرداد درگذشته بود، روز شنبه انتخاب شد.

بر اساس این گزارش «ابراهیم غالی» پس از کناره گیری دیگر نامزدهای تصدی دبیرکلی این جبهه به عنوان دبیرکل جبهه پولیساریو انتخاب شد.

در ماه خرداد «محمد عبدالعزیز» دبیرکل جبهه پولیساریو در سن ۶۸ سالگی پس از مبارزه طولانی با بیماری درگذشت. پس از آن جبهه پولیساریو با صدور بیانیه ای عنوان کرد که به دلیل وفات عبدالعزیز که از سال ۱۹۷۶ منصب دبیرکلی جنبش را برعهده داشت، ۴۰ روز عزای عمومی اعلام کرد.

بر اساس ماده ۴۹ آیین نامه داخلی جبهه پولیساریو، رئیس شورای ملی تا زمان انتخاب جانشین برای عبدالعزیز، به عنوان دبیرکل فعالیت کرد تا ۴۰ روز پس از زمان درگذشت عبدالعزیز، جانشین وی در جلسه ای فوق العاده انتخاب گردد.

گفتنی است پولیساریو، سازمانی سیاسی- نظامی متشکل از مردم صحرای غربی در شمال غربی آفریقا است که برای استقلال این ناحیه مبارزه می کند.

مناقشه بر سر این منطقه خشک و بیابانی که در گوشه شمال غربی آفریقا قرار دارد، از زمانی که مغرب به دنبال عقب نشینی اسپانیا از منطقه تشدید شده است؛ اسپانیا یک قدرت استعماری بود که اکثر نواحی آن را در سال ۱۹۷۵ به تصرف خود درآورده بود.

جبهه پولیساریو که می گوید این سرزمین متعلق به صحراوی های بومی است، به یک جنگ چریکی علیه مغرب دست زد تا اینکه یک آتش بس با میانجیگری سازمان ملل در سال ۱۹۹۱ میان دو طرف منعقد شد اما این مناقشه کماکان حل نشده و دو طرف از آن زمان تاکنون در مذاکرات به بن بست رسیده اند.

کد خبر 3708667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha