۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۵

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز اعلام کرد:

آموزش ۱۱۱۰ حرفه در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور

آموزش ۱۱۱۰ حرفه در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور

کرج - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز گفت: هزار و ۱۱۰ حرفه در مجموع در آموزشگاه های آموزش فنی و حرفه ای آموزش داده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عزیزی در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر یکشنبه برگزار شد، اظهار کرد: ششم مرداد روز ملی ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرین است.

وی با بیان اینکه در سال ۸۲ از طرف رئیس سازمان وقت روز ششم مرداد نهادینه شد، افزود: همه ساله اقدامات مهمی در حوزه اطلاع رسانی و مهارت آموزی انجام می شود.

عزیزی خاطرنشان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی، ارتقا شان آموزش فنی و حرفه ای، معرفی توانمندی آموزش های کارآفرین و ایجاد فرصت گفتمان آموزش فنی و حرفه ای از جمله اهداف در دستور کار محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش فنی و حرفه ای آموزش منعطفی است که همه اقشار جامعه را نیز در بر می گیرد، تصریح کرد: تعداد مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای در سال گذشته ۶۹۸ مرکز بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با بیان اینکه ۵ هزار و ۹۶۱ کارگاه آموزشی در کشور وجود دارد، گفت: هزار و ۸۹ کارگاه مستقر در زندان و هزار و ۶۴ کارگاه در پادگان ها مستقر شده است.

وی با بیان اینکه ۷ هزار و ۹۱۶ مربی رسمی و پیمانی در کشور وجود دارد، گفت: ۱۱ هزار و ۵۹۹ مرکز آموزش خصوصی با ۲۳ هزار و ۶۲۹ مربی وجود دارد.

رئیس ستادبزرگداشت ششم مرداد تصریح کرد: به مناسبت ایام هفته مهارت و بنا بر تصمیم هیئت مدیره کانون آموزشگاه های آزاد، افرادی که در این تاریخ اقدام به ثبت نام در آموزشگاه های آزاد کنند از تخفیف ۱۰ درصدی برخوردار خواهند شد.

عزیزی با اشاره به اهم برنامه های عملیاتی برگزاری مراسم گرامیداشت هفته ملی مهارت، گفت: برگزاری برنامه های نمایشگاهی در سطوح ملی و بین المللی، اجرای همایش آموزش و اشتغال، برگزاری جشن مهارت و کارآفرینی، توسعه تعاملات و مسابقات از جمله این برنامه ها محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه همه برنامه های مذکور در سطح استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در بخش مسابقات برگزاری مرحله استانی ملی مهارت، تولید سرود، جشنواره طرح ها و وبلاگ نویسی را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با اشاره به برگزاری گردهمایی بزرگ روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای، گفت: در این ایام برنامه های متعددی نظیر افتتاح کارگاه آموزشی در استان گلستان و افتتاح چند دپارتمان با محوریت مشاوره های آموزشی با هدف کارآفرینی را شاهد می شویم.

وی با بیان اینکه سامانه مدیریت حفاظت، ایمنی و بهداشت در هفته مهارت رونمایی می شود، گفت:  سال گذشته در بخش دولتی ۷۵۰ هزار و ۱۵۲ نفر و در بخش غیر دولتی ۶۸۲ هزار و ۵۷۴ نفر آموزش دیدند.

رئیس ستاد بزرگداشت ششم مرداد خاطرنشان کرد: هزار و ۱۱۰ حرفه در مجموع در آموزشگاه های آموزش فنی و حرفه ای آموزش داده می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در پایان با اشاره به اینکه به طور قطع مراکزی که تخلفاتی را انجام می دهند، شناسایی می شود، گفت: مردم باید با شناخت کامل از مراکز معتبر و دارای پروانه استفاده کنند.

کد خبر 3709447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha