۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۰۵

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران مطرح کرد:

۲ هزار باغ متمرکز زیتون در استان تهران وجود دارد

۲ هزار باغ متمرکز زیتون در استان تهران وجود دارد

تهران-مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت:در استان تهران بیش از دو هزار هکتار باغات متمرکز زیتون و ۱۰ هزار هکتار باغات غیرمتمرکز وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، غلام رضا تقوی با تأکید بر لزوم اصلاح باغات زیتون گفت: در استان تهران بیش از دو هزار هکتار باغات متمرکز زیتون و ۱۰ هزار هکتار باغات غیرمتمرکز داریم که بیش از هشت هزار هکتار در محدوده شهرداری های استان تهران قرار دارد.

وی ادامه داد: برای اینکه عملکرد استان تهران را به میانگین عملکرد کشوری نزدیک کنیم، برنامه های آموزشی در این راستا تدوین شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: در راستای اصلاح باغات زیتون که به تازگی در شهرستان پاکدشت در حال انجام شدن است، اولین برنامه آموزشی مربوط به هرس زمستانه بود که انجام شده و دومین برنامه مربوط به هرس سبز است.

تقوی با تأکید بر اینکه هرس سبز تأثیر بسیاری در افزایش تولیدات دارد، عنوان کرد: بعد از بررسی های لازم، مشخص شد که در زمینه هرس، تغذیه و نوع ارقام مشکلاتی داریم که اگر آموزش را در رأس برنامه های خود قرار و به بهره برداران آموزش دهیم، به میانگین کشوری نزدیک می شویم.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه میانگین تولید زیتون در استان تهران بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ تن است، بیان داشت: شهرستان های ری، پاکدشت، ورامین، قرچک، پیشوا و رباط کریم از جمله شهرستان هایی هستند که بیشترین باغات زیتون را به خود اختصاص داده اند.

تقوی گفت: علاوه بر شهرستان پاکدشت، ادامه آموزش ها برای اصلاح باغات زیتون را در شهرستان ری نیز خواهیم داشت.

کد خبر 3709815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha