۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۸

رئیس شبکه بهداشت دیر:

بیماری‌های قلبی و سرطان مهمترین عوامل مرگ و میر در شهرستان دیر

بیماری‌های قلبی و سرطان مهمترین عوامل مرگ و میر در شهرستان دیر

بوشهر - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: بیماری‌های قلبی و سرطان مهمترین عوامل مرگ و میر در شهرستان دیر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، عادل مقدس با اشاره به ۱۰ علت اصلی مرگ‌ومیر در این شهرستان گفت: بررسی‌های آماری میزان مرگ‌ومیر شهروندان دیری نشان می‌دهد که کماکان بیماری‌های قلبی عروقی همچنان در صدر علت مرگ دیری‌ها است.

وی با بیان اینکه ۴۰  درصد مرگ‌های اتفاق افتاده سال گذشته در شهرستان دیر به علت بیماری‌های قلبی عروقی بوده است اظهار کرد: مقایسه این شاخص نسبت به سال‌های گذشته نشان از کاهش مرگ به علت بیماری‌های قلبی عروقی دارد به‌گونه‌ای که این شاخص در سال ۹۳، ۴۴ درصد و در سال ۹۲، ۴۴ درصد بوده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به مرگ‌ومیر ناشی از بیماری سرطان افزود: بررسی‌های آماری سال‌های گذشته نشان می‌دهد مرگ‌ومیر ناشی از سوانح و حوادث غیر عمد پس از مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی در جایگاه دوم قرار دارد که این روند برای اولین بار طی یازده سال گذشته تغییر کرد و سال گذشته سوانح و حوادث جای خود را به مرگ‌ومیر ناشی از سرطان‌ها داد.

این مقام مسئول در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: سوانح و حوادث غیر عمد سومین علت مرگ‌ومیر در شهرستان دیّر است که بررسی‌های آماری طی ۱۱ سال گذشته روند کاهش ۷.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بابیان اینکه ۱۲ درصد مرگ‌ومیرهای شهرستان دیر به علت سوانح و حوادث غیر عمد است، اضافه کرد: این مقدار در سال ۸۳، ۱۹.۴۵ درصد بوده است.

کد خبر 3710254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha