۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۰

با انصراف «لدسام» صورت گرفت؛

«ترزا می» در آستانه کسب سمت نخست وزیری بریتانیا

«ترزا می» در آستانه کسب سمت نخست وزیری بریتانیا

«آندیا لدسام»، یکی از دو نامزد اصلی باقیمانده در رقابت های انتخاباتی برای تصاحب منصب نخست وزیری بریتانیا از نامزدی خود انصراف داد تا کار را برای تنها رقیب خود آسان تر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، «آندیا لیدسام»، از نامزدهای اصلی تصاحب پست نخست وزیری بریتانیا در انتخابات درون حزبی این کشور، ساعتی پیش از نامزدی خود انصراف داد تا شانس رقیب اصلی وی یعنی «ترزا می»، وزیر کشور فعلی بریتانیا در این رقابت چند برابر شود.

«لدسام» در توضیح این کار خود گفت: «ترزا مِی» از حمایت ۶۰ درصدی نمایندگان حزب برخوردار است و همانگونه که خود او وعده داده، برای اجرای برگزیت با هدف کسب بهترین شرایط برای مردم بریتانیا در جایگاهی ایده آل قرار دارد.

گفتی است «آندریا لدسام»، از چهره های اصلی موافقان برگزیت و یکی از منتقدین سرسخت مهاجرتی رقیب خود یعنی «ترزا می» به عنوان وزیر کشور بریتانیا به حساب می آید.

وی پیش از این گفته بود به دلیل مادر بودن، خود را برای تصاحب پست نخست وزیری بریتانیا، نسبت به «ترزا می» که فرزندی ندارد ارجح می داند. اظهاراتی جنجالی که اکنون با توجه به انصرافش از ادامه رقابت های انتخاباتی، می تواند تا حد زیادی برایش گران تمام شود.

اما «ترزا مِی»، وزیر کشور فعلی بریتانیا و نامزد پر فروغ تصاحب منصب نخست وزیری این کشور گفت: برگزیت یعنی برگزیت و ما آن را به فرصتی برای موفقیت خود تبدیل می کنیم. هیچ تلاشی برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا نخواهد شد.

گفتنی است، در صورت موفقیت در انتخابات، «ترزا می» پس از «مارگارت تاچر»، وی دومین نخست وزیر زن در بریتانیا و بانوی اول این کشور به حساب خواهد آمد.

کد خبر 3710817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بی نام ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
      0 0
      اون چیه دور گردنش؟؟